در مرحله نخست توزیع واکسن آنفلوآنزا ۳۰هزار دوز واکسن آنفولانزا در اختیار مرکز بهداشت استان و معاونت بهداشتی این دانشگاه قرار گرفت.
کد خبر: ۹۰۳۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰ 26 September 2020
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در این مرحله گروه هدف برای واکسن آنفلوآنزا، کادر بهداشت و درمان، بیماران گروه‌های پرخطر و مادران باردار هستند گفت: این واکسن در مراکز بهداشت بصورت رایگان توزیع و تزریق می‌شود.

آرش نجیمی با بیان اینکه توزیع واکسن آنفلوآنزا بر اساس روال سال‌های گذشته صورت می‌گیرد افزود: در حال حاضر این ۳۰هزار دوز واکسن در اختیار معاونت بهداشت در مراکز بهداشتی برای مادران باردار و در بیمارستان‌ها برای بیماران گروه‌های پر خطر و کادر درمان و بهداشت توزیع شد.

وی با تاکید بر اینکه در این مرحله هیچ مراجعه حضوری یا تحویل به افراد برای واکسن آنفلوآنزا در مراکز بهداشتی صورت نمی‌گیرد گفت: در صورتی که این واکسن به معاونت غذا و داروی دانشگاه تحویل شود در اختیار داروخانه‌ها قرار خواهد گرفت.

آنفلوآنزا بیماری ویروسی است که با تب ناگهانی، لرز، سردرد، سرفه خشک، گلو درد و درد عضلانی همراه است؛ و علائم این ویروس شبیه کروناست که از طریق ترشحات آلوده فرد مبتلا منتقل می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار