رئیس هلال احمر کشور:
رئیس هلال احمر کشور از راه اندازی ۵ هزار خانه هلال تا پایان سال در سراسر کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۰۴۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰ 29 September 2020

هلال احمر در تمامی ایام در خدمت مردم/راه اندازی خانه هلال در سراسر کشور

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه،دکتر کریم همتی رئیس هلال احمر کشور طی سفربه استان کرمانشاه ، اظهار کرد: کرونا بعد از جنگ تحمیلی یکی از موضوعاتی است که همدلی و هماهنگی بینظری بین مسئولین نظام ایجاد کرده است که ازاین حیث به عنوان نقطه قوت از این بلای مخرب نام برد.

وی خاطر نشان کرد:خانه های هلال در واقع شعبه کوچکی از هلال احمر هستند و تمام تیم های ما اعم از جوانان، داوطلبان و... روستایی در این خانه ها فعالیت خواهند داشت و تا پایان امسال راه اندازی پنج هزار خانه هلال دیگر در سراسر کشور تحقق یابد.

همتی  افزود: جمعیت هلال احمر در زمان کرونا و کل تعطیلات عید تا ۱۳ فروردین  تمام ورودی و خروجی های شهر ها رو کنترول  کرده است و  حدود ۱۰ هزار نفر ازهمراهان همیشگی هلال احمر تمام وقت در کنار مردم بودند و نزدیک به ۲۱ میلیون نفر درغالب هفت و نیم میلیون نفر خودرو خروجی از شهر ها رو کنترول کردند .

همتی تصریح کرد:در ایام عید بیش از ۱۴ هزار نفر را به مراکز درمانی معرفی کردند که همگی در غالب فعالیت های اجتماعی بود که درکل دنیا انجام میدهند و زمان سیل که درچند استان جنوبی کشور اتفاق افتاد بوده نیز بخش عمدی از همکاران جمعیت هلال احمر در مناطق آسیب دیده سیل حضور یافته و خدمات چشمگیری ارائه دادند.

رئیس هلال احمر کشور در خصوص ذخایر انبارهای جمعیت هلال احمر کشور گفت: در استان تهران ۴ تا انبار بزرگ در حدود ۱۷ هکتاری وجود داردو موجودی انبارهای ما چیزی حدود ۲ درصد جمعیت شهرهای  می باشد در شهرهای بزرگ کمی بیشتر از این است و ارزیابی که ما داشتیم در جای مثل استان البرز چیزی حدود یک دهم درصد جمعیت بود در استان تهران ۴ دهم و میانگی کشوری ۹ دهم درصد موجودی انبارهای ما از اقلام ۱۶ گانه که این رقم خیلی پایین بود که این هم تشویش ایجاد شد.

همتی اظهار کرد: به هر حال حوادث پی در پی که در کشور اتفاق افتاده باعث شده انبارها خالی بماند و طبیعتا حاشیه های که در ساختمان صلح هلال احمر بود نگاها رو از این حیث به تامین اقلام مورد نیاز کم بود و در حال حاضر کل موجودی کافی نیست و طبق دستور رییس جمهور به سازمان برنامه بودجه مبالغ خوبی رو در نظر گرفتندو این مبالغ تا پایان پاییز و بخشی دوم ان تا دی ماه جاری وما بقی اقلامی که میخوایم نه به حدی کفایت به همکاران کل کشور تزریق خواهد شد.

وی افزود:۲۴ فروند بالگردی در اختیار هلال احمر بود که۸ فروند بالگردش زمین گیر است و برای خرید قطعات و تجهیز ات آن هم مبالغ قابل توجه  رئیس جمهور در نظر گرفتند تا این بالگردها به روز بشوند تا بتوانیم اقدامات خوبی رو انجام  دهیم.

همتی ابراز داشت: درخواست شده که دولت یک مصوبه  خرید ۹۰۰ خودرو امدادی و عملیاتی رو به جمعیت هلال احمر دهند که خیلی از این شرایط که مخصوص واردات خودروهای خارجی است را متحمل نشویم و خوشبختانه بعد ۱۵ سال هیات دولت با این مصوبه موافقت کرد و مجوز خرید، ۹۰۰ خودوری عملیاتی برای کل کشور دادند و در همین فصل پاییز بخشی ازآن را انجام خواهیم داد که این اتفاقات خوبی در جمعت هلال احمر است.

وی گفت: نیروهای همراه جمعیت هلال احمرو اقبال عمومی ، که اقبال عمومیش فقط درهمین قال قابل تفسیر است که نه در جلسه دولت و نه درپیرامون دولت هیچ کسی مزاحم کار هلال ما نشد و این همدلی باعث شد قضیه  لبنان که پیش آمد جمعیت هلال احمر ازاول صبح که فرمانده سپاه قدس و وزیر دفاع تماس گرفتند تا یک روزبعد ۹۵ تن کالا بارگیری کردیم واین نشان داد که جمهوری اسلامی هر وقت بخواد می تواند کارهای بزرگ را بخوبی و قبل از همه کشورهای مدعی انجام دهد که و نشان دهنده آمادگی بالای جمعیت هلال احمر کشور است.


همتی در خصوص تکالیف جمعیت هلال احمر افزود: طبق ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران تکالیف زیادی به ادامه جلسه جمعیت هلال احمر محول شده و در بحث کرونا نزدیک ۸۵ میلیاردتومان کمک های غیر نقدی و ۳۷ میلیارد تومان کمک نقدی که برای حل گرفتارهای مردم متاثر از کرونا به جمعیت هلال احمرکمک شد ه است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار