ترقی از رایزنی انتخاباتی پایداری با جلیلی، نیکزاد و فتاح خبر داد
کد خبر: ۹۰۵۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۸ 03 October 2020

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری، جریان های مختلف سیاسی کشور خود را برای حضور در رقابت 1400 آماده می کنند.

انتخاباتی که کمتر از9 ماه دیگربرگزار خواهدشد. آن طور که به نظر می رسد، اصولگرایان که شانس پیروزی خود را بیشتر از رقیب سنتی یعنی اصلاح طلبان می بینند، هنوز حرکت جدی برای ورود به انتخابات انجام نداده اند. این درحالی است که به گفته حمیدرضا ترقی فعال سیاسی اصولگرا، جبهه پایداری منتظر اقدامات شورای ائتلاف نیروهای انقلاب نمانده و خود دست به کار شده است: «بحث و صحبت‌های داخل جبهه پایداری برای کاندیداتوری افرادی چون آقای رئیسی است که مطرح می شود اما داخل شورای ائتلاف تا به حال چنین بحثی نشده است.»

عضو حزب موتلفه با بیان این که علاوه بر آقای رئیسی، جبهه پایداری با سعید جلیلی، نیکزاد و پرویز فتاح نیز صحبت انتخاباتی داشته، تأکید کرد: «از آن جا که جلسات رسمی شورای ائتلاف هنوز شروع نشده، تشکل‌های سیاسی هر کدام به دنبال شخصیت‌های مدنظرشان هستند که در نهایت آن ها را به شورای ائتلاف پیشنهاد دهند.»

ترقی درباره قطعی شدن نامزدی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری به اعتماد آنلاین گفت: به هیچ وجه چنین چیزی نیست و حتی می توانم بگویم که عکس آن صحت دارد. البته پایداری‌ها به دنبال این مسئله بودند، با آقای رئیسی صحبت کردند و درخواست دادند اما تا به حال پاسخ مثبتی نشنیده اند بنابراین این ها بحث و صحبت‌های داخل جبهه پایداری است که مطرح می شود اما داخل شورای ائتلاف تا به حال چنین بحثی نشده است. ترقی درباره محمدباقر قالیباف، عزت ا... ضرغامی و پرویز فتاح یادآور شد: جمعیت پیشرفت و عدالت نیز به دنبال کاندیداتوری آقای قالیباف است.

ضرغامی جزو ایثارگران است اما فعلا خودش در صحنه فعالیت می کند. آقای فتاح نیز به تازگی خودش تأکید کرده، «حضورم در انتخابات منتفی است». همان طور که عرض کردم پایداری‌ها به دنبال او نیز رفته بودند. هر چند به نظر می رسد حرکت پایداری برای انتخابات خیلی هم زیر پوستی نیست و بنا به گفته های مجید متقی فر سخنگوی این جبهه، پایداری کمیته انتخاباتی خود را تشکیل داده و به طور رسمی به سراغ رقابت 1400 رفته است: «کمیته انتخاباتی این تشکل برای انتخاب فرد اصلح و انقلابی به عنوان نامزد مورد حمایت این جریان در انتخابات ریاست جمهوری و برنامه‌ریزی‌ برای انتخابات شورای شهر تشکیل شده است.» این قضیه آن قدر جدی شده که گویا پایداری گزینه های خود را برای 1400 مشخص هم کرده است، موضوعی که نقوی حسینی رئیس ستاد انتخاباتی سال 92 سعید جلیلی در شهرستان های استان تهران به آن اشاره کرده است: «بعد از اتفاقاتی که برای آقای فتاح پیش آمد، آقایان رئیسی، سعید جلیلی و قالیباف به ترتیب اولویت، گزینه اول تا سوم نامزدی اصولگرایان برای نامزدی در صحنه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هستند.» گزینه هایی که با توجه به مدل ترتیب آن و این که هنوز تصمیمی در جریان اصولگرایی گرفته نشده، بهتر است آن ها را حداقل تاکنون گزینه پایداری بدانیم.

در همین حال اگرچه چراغ انتخاباتی اردوگاه اصولگرایان خاموش به نظر می رسد اما از سوی دیگر رقیب سنتی یعنی اصلاح طلبان در تکاپوی آماده سازی خود برای ورود به 1400 هستند؛ به گفته علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات؛ شورای عالی اصلاحات در حال برگزاری جلسات منظم خود برای تدوین مانیفست اصلاح طلبی و چگونگی ورود این جریان به انتخابات ریاست جمهوری است: «شورای هماهنگی، جلسات خود را به صورت منظم برگزار می‌کند و موضوعات بحث و بررسی می‌شود اما تاکنون هیچ گونه تصمیمی در شورای هماهنگی گرفته و تصویب نشده است.»

صوفی البته تاکید کرد که گزینه اصلی بعد از تایید صلاحیت ها معرفی خواهد شد: «درخصوص کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری شرایط به این صورت است که افراد هرکدام اعلام آمادگی و در عرصه انتخابات حضور پیدا می‌کنند اما بحث و رایزنی با آن‌ها و اعلام حضور برای انتخابات به بعد از اعلام وضعیت از سوی شورای نگهبان موکول می‌شود».

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار