مدیرکل انتقال خون استان البرز با بیان اینکه اهدای پلاسما برای بهبودیافتگان کرونا خطری به همراه ندارد گفت: شرط اصلی اهدای پلاسما، گذشتن ۲۸ روز از زمان ترخیص بیماران و بهبودی آنهاست.
کد خبر: ۹۰۵۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲ 03 October 2020

به گزارش «تابناک البرز» میرمحمدعلی حسینی در خصوص اهدای پلاسما بهبودیافتگان کووید _۱۹ اظهار کرد: از بهبودیافتگان کرونایی که ۲۸ روز از درمان کامل و ترخیص آنها از بیمارستان گذشته باشد پلاسما دریافت می‌شود و این پلاسما برای درمان بیماران بدحال کرونایی استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه داشتن سلامت کامل، میانگین سنی بین ۱۸ تا ۶۰ سال و وزن بالای ۵۰ کیلوگرم از شرایط بهبودیافتگان کرونا است، عنوان کرد: بهبودیافتگان می‌توانند با همراه داشتن کارت ملی، همه ایام هفته به غیر از جمعه‌ها به اداره کل انتقال خون واقع در ۴۵ متری گلشهر ۴ راه گلزار غربی از ساعت ۸ الی ۱۷ مراجعه کنند.

حسینی با بیان اینکه اهدای پلاسما برای بهبودیافتگان کرونا خطری به همراه ندارد، ادامه داد: در طرح پلاسما درمانی، تمام آزمایش‌ها روی نمونه خون‌های دریافتی انجام شده و بر اساس مشخص کردن گروه‌های خونی و کنترل سلامت، جمع‌آوری پلاسمای اهداکنندگان صورت می‌گیرد.

وی در پایان با بیان اینکه همکاران ما در مراکز اهدای پلاسما خون بهبودیافتگان بیماری کووید _۱۹ آماده پذیرش هستند، متذکر شد: از بهبودیافتگان کرونا خواهشمندیم با اهدای پلاسما در این طرح خیرخواهانه و خداپسندانه شرکت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار