سرپرست گروه آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به نکات ضروری در مراقبت از بیمار کرونایی در خانه، گفت: یک نفر در خانواده مسئول مراقبت از بیمار باشد، این مراقب بیمار را از گروه‌های پرخطر انتخاب نکنید.
کد خبر: ۹۰۶۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴ 04 October 2020

به گزارش «تابناک البرز» صدیقه رواتی در خصوص مراقبت از بیمار کرونایی در منزل گفت: اگر بیمار در خانه‌دارید سعی کنید اتاق، دستشویی و حمام او را از دیگران جدا کنید و نمی‌توانید اتاق بیمار را جدا کنید همه باید حداقل فاصله یک متر از او را رعایت کنید.

رواتی در ادامه افزود: در اتاق بیمار با گذاشتن تهویه و یا باز کردن یک پنجره و یک در، گردش هوا را برقرار کنید.

وی با تأکید بر اینکه ظروف و لوازم غذای بیمار را از دیگران جدا کنید و آنها را جدا بشویید خاطرنشان کرد: بیمار و مراقب او از ماسک استفاده کنند.

همچنین دستمال‌کاغذی و ماسک به‌اندازه کافی در دسترس بیمار باشد و سطل زباله درپوش دار برای دفع دستمال‌کاغذی در اتاق بیمار تعبیه شود.

این مسئول با بیان اینکه سطوح مورد استفاده بیمار را به‌طور مرتب و به‌ دفعات گندزدایی کنید گفت: لباس و ملحفه بیمار جدا از لباس دیگران و در دمای آب ۶۰ تا ۹۰ درجه شسته شود.

رواتی در خصوص مسئولیت مراقبت از بیمار هم گفت: یک نفر در خانواده مسئول مراقبت از بیمار باشد، این مراقب بیمار را از گروه‌های پرخطر انتخاب نکنید. مراقب بیمار باید به‌دفعات دست‌های خود را بشوید و اصول بهداشتی پیشگیری از کرونا را با جدیت رعایت کند.

وی در پایان گفت: سعی شود بیمار به حداقل دفعات از اتاق خارج شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار