سالار قاسمی در نشست شورای معاونان و مدیران آموزش و پرورش استان البرز که درآن نماینده مردم کرج ، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی هم حضور داشت، گفت: حل بحران فضای آموزشی در این استان نیازبه مشارکت همه دستگاه ها از جمله شهرداری ها دارد.
کد خبر: ۹۰۷۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹ 07 October 2020

به گزارش «تابناک البرز» قاسمی بیان داشت: البرز از نظر سرانه فضای آموزشی حتی از سیستان و بلوچستان هم کمتر است درحالی که تراکم دانش آموزی دراین استان پایین است اما در البرز از میانگین کشوری هم بالاتراست.

قاسمی با اشاره به اینکه علت این کمبود فضای آموزشی ناشی از مهاجرت پذیری درالبرز است، خاطرنشان کرد: درصورتی که به این مشکل توجه نشود درآینده با بحران فضای آموزشی روبرو می شویم.

وی یادآورشد: افزایش اعتبارات برای ساخت فضای آموزشی دراین استان نیاز به پیگیری دارد.

قاسمی تصریح کرد: مشارکت خیرین مدرسه ساز در این سال ها موجب شد تا آموزش و پرورش دربخش فضای مجازی با بحران روبرو نشود.

وی با بیان اینکه البرز سالانه بیش از۳ درصد رشد جمعیت دانش آموزی دارد، اضافه کرد: برای تامین فضای آموزشی دراستان نیاز به مشارکت داریم.

وی عنوان کرد: سرانه آموزشی البرز درسال های اخیر از ۳ مترمربع به ۳ متر و ۲۰ سانتی مترمربع افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: کمبود فضای آموزشی در البرز حتی در دانشگاه فرهنگیان که نیروی انسانی آموزش و پرورش را تامین می کند، یک تهدید برای آینده است.

وی به ساخت بزرگترین مدرسه خیرسازاستثنایی کشور درالبرز اشاره کرد وگفت: این فضا با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان در حال ساخت است.

قاسمی به انقاد تفاهم نامه برای ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکونی برای فرهنگیان در البرز پرداخت و یادآورشد: برای تامین مسکن فرهنگیان استان نیاز به انعقاد تفاهم نامه های دیگری هم داریم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه راهبری آموزش و پرورش استان البرز تا افق ۱۴۰۰۴ تدوین شده است تا بتوان برحسب شاخص های تعریف شده، اقدامات لازم را در حیطه کاری این مجموعه مدیریت کرد.

وی اظهارداشت: برنامه های آموزش و پرورش البرزبا رویکرد برنامه محوری، مدرسه محوری، مشارکت ، مهارت و تربیت سازماندهی شده است.استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار