مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: بیش از ۱۵ هزار خانوار این استان برای گرم کردن خانه‌ها و مصارف پخت و پز از نفت سفید و گاز مایع استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۸۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲ 13 October 2020

حجت مدنی روز سه‌شنبه در جلسه کمیته سوخت خلخال افزود: با آغاز فصل پاییز، حمل و ذخیره‌سازی سه ماه نفت سفید در روستاهای صعب‌العبور این استان آغاز شده و انتظار از خانوارهای مصرف کننده اقدام بموقع برای دریافت نفت سفید سهمیه پاییز  از عاملان و نمایندگی‌های فروش در روستاها است.

وی با بیان اینکه صدور کارت بانک سوخت نفت سفید برای اهالی روستاهای فاقد گاز طبیعی برای پیشگیری از هرگونه قاچاق این فرآورده نفتی و پیشگیری از سوء‌استفاده از حواله‌های کاغذی غیرالکترونیکی است، اظهارداشت: انتظار از اهالی روستاهای فاقد گااز طبیعی در استان شارژ بموقق کارت‌ها برای دریافت نفت سفید ذخیره زمستانی قبل از آغاز فصل سرما در منطقه است. 

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: حمل و ذخیره‌سازی سوخت زمستانی مناطق صعب‌العبور و فاقد گاز طبیعی استان از اول مهرماه ​آغاز شده و تا ذخیره‌سازی ۱۰۰ درصدی سوخت پیش‌بینی شده ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه توزیع نفت سفید در استان به صورت الکترونیکی انجام و سهمیه خانوارها در کارت‌های بانکی متصل به شبکه شتاب شارژ می‌شود، افزود: توزیع و ذخیره‌سازی نفت سفید نقاط صعب‌العبور روستایی در منطقه از  اولویت‌های اصلی این شرکت است و روستاییان هیچ‌گونه نگرانی در خصوص تامین سوخت نفت سفید خود در فصول سرد سال را نداشته باشند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: با توجه به افزایش میزان ظرفیت ذخیره‌سازی انبارهای نفت، ذخیره‌سازی سوخت در منطقه وضعیت مطلوبی داشته و مشکلی در تامین سوخت مورد نیاز اهالی روستاهای فاقد گاز طبیعی استان در فصول سرد سال وجود ندارد. 

مدنی با اشاره به توزیع سه میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر نفت سفید در پنج ماه اول سال ۹۹ بیان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی منطقه برای خانوارهای یک و ۲ نفره ۶۰۰ لیتر، خانوارهای ۳و ۴ نفره ۸۰۰ لیتر و خانوارهای ۵ و ۶ نفره به بالا هزار لیتر نفت سفید پیش‌بینی شده است.

وی گفت: با توجه به در حال اجرا بودن طرح گازرسانی به روستای بزرگ برندق خلخال واقع در منتهی‌الیه جنوب استان اردبیل انتظار از بخشدار خورش‌رستم دریافت ذخیره سوخت نفت سفید زمستانی این روستا برای پیشگیری از بروز هرگونه مشکل در فصول سرد سال است. 

او اظهارداشت: روستاییان ساکن در نقاط صعب‌العبور استان تا آخر آذرماه سال جاری فرصت دارند جهت دریافت این  سهمیه به فروشندگی‌های نفت سفید مراجعه  و نسبت به تامین ذخیره زمستانی خود اقدام کنند.

مدنی افزود: چهار ناحیه از ۶ ناحیه منطقه اردبیل جزو نقاط صعب‌العبور و سخت‌گذر می‌باشد و ذخیره‌سازی سوخت زمستانی همه ساله چندین ماه زودتر از فر رسیدن فصل سرما در این نواحی صورت می‌گیرد.

وی از توزیع ۸۹۲ تن گاز مایع در نیمه اول امسال در شهرستان خلخال خبر داد و گفت: میزان گاز مایع توزیع شده امسال این شهرستان ۲۴۱ تن نسبت به زمان مشابه سال قبل کاهش داشته که علت این امر اجرای طرح‌های گازرسانی روستایی وکاهش جمعیت مصرف‌کننده گاز مایع در روستاهای خلخال است.

احمد قنبری ، معاون سیاسی و  امنیتی فرماندار خلخال نیز در این جلسه با بیان اینکه بیشترین مشکل مربوط به ذخیره‌سازی سوخت زمستانی در روستاهای فاقد دهیاری و شورای اسلامی این شهرستان است، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر ۹۰ درصد از جمعیت روستایی مصرف‌کننده نفت سفید این شهرستان کارت الکترونیکی سوخت نفت سفید دریافت کرده و افراد باقیمانده سالمندانی هستند که بدلیل مختلف قادر به مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و یا مرکز شهرستان برای دریافت این کارت نیستند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار