رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و بافت‌های فرسوده شورای شهر کرج بر نقش دفاتر خدمات بهسازی و نوسازی در ارتقای کیفیت زندگی محلات شهری تاکید کرد و گفت: رویکرد محله‌محوری؛ کلید جلب مشارکت مردم در کلانشهر کرج است .
کد خبر: ۹۰۸۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶ 13 October 2020

رویکرد محله‌محوری کلید جلب مشارکت مردم در کرج است

به گزارش «تابناک البرز» احد رسولی در جلسه‌ اهداء تبلت‌های دانش‌آموزی به مدرسه ابتدایی اندیشه2 محله‌ اوقافی‌ها ضمن تقدیر از اقداماتی که در دفاتر خدمات بهسازی و نوسازی به‌ ویژه دفتر اوقافی‌ها در خصوص مدیریت پسماند و کاهش تولید زباله انجام می‌شود، اظهار داشت: ضروری است که فرهنگ سازی تولید زباله‌ کمتر را از دانش‌آموزان و کودکان آغاز کنیم و پیشنهادمی‌کنم اگر دفاتر تاکنون با مدارس محلات ارتباط نگرفته‌اند، این اقدام را در دستور کار خود قرار دهند.

خزانه دار شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه روزانه 1500 تن زباله در استان البرز تولید می‌شود، افزود: این حجم از زباله، آلایندگی شدید زیست‌محیطی به همراه دارد و ورود شیرابه‌ها به آب‌های زیرزمینی، می‌تواند تهدید جدی در آینده باشد.

عضو شورای شهر کرج با اشاره به اپلیکیشن بهروب که برای جمع‌آوری پسماندهای خشک طراحی شده است، بیان کرد: مردم می‌توانند این اپلیکیشن را به راحتی در گوشی خود نصب کنند یا با شماره‌هایی که اعلام شده تماس بگیرند و زباله‌های خشک تفکیک‌ شده‌ خود را بفروشند.

رسولی در خصوص انتخاب یک پایلوت برای تفکیک زباله از مبدأ یادآور شد: این اقدام ارزشمند است اما با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع زباله در البرز، نیاز است که تفکیک از مبدأ در کل شهر فرهنگ ‌سازی و اجرا شود.

گفتنی است در این جلسه، چهار تبلت دانش‌آموزی که توسط خیران تهیه‌ شده بود به مدرسه اهدا شد و بودجه‌ 21 میلیون تومانی نیز از سوی اعضای شورای شهر کرج و به همت دفتر تسهیل‌گری اوقافی‌ها برای خرید تبلت‌ تأمین شده است که در سری دوم با حضور اعضای شورای شهرکرج به مدرسه‌ اندیشه 2 اهدا خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار