فرماندار ساوجبلاغ در نشست با اعضای شورای اسلامی ، بسیج ، و معتمدین روستای اغشت از تشکیل کمیته ای برای برند سازی محصولات روستایی خبر داد.
کد خبر: ۹۰۹۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶ 14 October 2020

به گزارش «تابناک البرز» مهندس مهدی مهرور با بیان جاذبه های فراوان در روستاهای ساوجبلاغ خواستار مستند شدن این جاذبه ها برای توسعه روستاها در حوزه گردشگری شد.

وی گفت: ۱۲ روستای شهرستان از سوی اداره میراث فرهنگی گردشگری به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند ضرورت ایجاد زیر ساخت های لازم از هتل ، رستوران ، نماز خانه و سرویس های بهداشتی بسیار ضروری است.

مهرور گفت: ما باید برای زیر ساخت های گردشگری کمیته ای را تشکیل دهیم و برای هر روستا طرحی داشته باشیم که ساکنان بومی از منفعت آن بر خوردار شوند.

فرماندار ساوجبلاغ افزود : ساخت بنا در روستا ها باید از تیپ سنتی بر آمده از گذشته باشد تا علاوه بر حفظ معماری در عین حال جاذبه لازم را نیز داشته باشد.

وی گفت: برای ایجاد اشتغال در ۸۱ روستای شهرستان اعم از کشاورزی ، دامپروری ، معدنی ، صنایع دستی و .... شناسایی و برنامه ریزی کنیم تا محصولات و تولیدات شاخص برند سازی و در بسته های مناسب هر روستا ارائه شود.

مهرور با بیان اینکه سهم ساوجبلاغ در محصولات توت فرنگی گلخانه ای ۲ هزار ۹۷۰ تن ، در تولید گل های زینتی و آپارتمانی به بیش از ۱۰ میلیون عدد و تولید انواع میوه به ۳۰۰هزار تن می رسد خواستار نگاه تخصصی به این بخش برای افزایش در آمد روستاییان شد.

فرماندار ساوجبلاغ گفت باید حافظ اراضی و باغات شهرستان باشیم همه وظیفه داریم کاری کنیم که کشاورز و باغدار مجبور به فروش ملک خود برای تامین مایحتاج زندگیش نباشد.

مهرور افزود : مردم ساوجبلاغ برای آبادی روستاهای خود هر کاری که از دستشان بر آمده انجام دادند ، زمین برای ساخت مخابرات ، مسجد ، حسینه ، خانه روحانی ، مدرسه ، خانه بهداشت ، محل اورژانس و .... اهدا کردند و بعد مشارکت در ساخت هم داشتند باید ما کاری کنیم این انسجام وحدت و همدلی به روستاها بر گردد و برای توسعه روستاها در حوزه برندینگ هم اقدام کنیم.

وی افزود در قدیم فروشگاه های تعاون روستایی در هر روستایی مایحتاج مردم را با قیمت مناسب به دست مردم می رساندند چرا امروز جای این فروشگاهها در روستاهها خالی است باید این گونه فروشگاهها دائر شود هم محصول با قیمت مصوب به دست مردم برساند و هم توایدات روستا را به گردشگران ارائه کند .
فرماندار ساوجبلاغ افزود ادارات زیربط باید در مورد ایجاد زیر ساخت گردشگری در روستاها فعال شوند به صرف اعلام روستای هدف گرشگری نباشد ما باید در این حوزه عملیاتی تر عمل کنیم.

ساوجبلاغ براساس سر شماری سال ۹۵ دارای ۱۳۰ آبادی و ۸۱ روستا و ۷۱ دهیاری است که قدمت تاریخی این شهرستان به ۹ هزار سال قبل از میلاد بر می گردد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار