مدیرکل استاندارد استان اردبیل اعلام کرد: امسال هفت جایگاه غیراستاندارد عرضه سوخت گاز مایع(سی.ان.جی) در استان اردبیل پلمب ‌و تعطیل شد.
کد خبر: ۹۱۰۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰ 18 October 2020

هاشم علایی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگاران گفت: جلوگیری از فعالیت جایگاه‌های غیراستاندارد عرضه سی.ان.جی در سطح استان با همکاری شهرداری ها و مراکز قانونی انجام شد.

وی تاکید کرد: به شهرداری‌های استان هم ابلاغ شده تا بدون اخذ گواهی ایمنی و استاندارد، نمی‌توانند جایگاه سوخت سی.ان.جی را دایر و فعال کنند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: فعالیت این جایگاه‌ها تا زمان اخذ گواهی ایمنی تعطیل و متوقف خواهد بود.

وی بازرسی مستمر برای استانداردسازی واحدها و اماکن مختلف را از جمله اهداف سازمان استاندارد عنوان کرد و افزود: هم اکنون ۳۰۰ واحد تولیدی استان اردبیل زیر پوشش استاندارد قرار دارند.

علایی با اشاره به نظارت بر تولید ۵۰۰ فرآورده که نیاز به داشتن استانداردهای لازم را دارند، گفت: استانداردسازی در زمینه تولید از طریق فعالیت ۲۰۰ ناظر همکار و ۲۷ آزمایشگاه تخصصی دنبال می‌شود.

وی در ادامه گفت: چند روز پیش در جریان برگزاری آیین‌های هفته استاندارد، ۲۰ واحد تولیدی و مدیر کنترل کیفیت برتر استان با حضور در محل فعالیت آنها مورد تجلیل قرار گرفتند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل اضافه کرد: این واحدهای تولیدی بر اساس ضوابط تعیین شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، استقرار آزمایشگاه‌های مناسب و تحقیق و توسعه و به کاری‌گیری بهینه آن در فرآورده‌های تولیدی، دارا بودن گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت و توجه به تنوع تولید، پس از ارزیابی انتخاب و تجلیل شدند.

وی همچنین گفت: به مناسبت هفته استاندارد، ۲ فقره پروانه شرکت آموزشی همکار که مجوز فعالیت در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی تدوین استاندارد، سیستم‌های مدیریت کیفیت، برق و الکترونیک، میراث فرهنگی و صنایع  گردشگری، فناوری نانو و صنایع شیمیایی را دارند، صادر شد.

علایی همچنین از برگزاری دوره آموزش مجازی راهکارهای مقابله با اپیدمی کرونا برای مدیران کنترل کیفی واحدهای تولیدی را از جمله برنامه‌های اجرا شده به مناسبت هفته استاندارد در استان اردبیل ذکر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار