مدیرعامل شرکت صنایع آموزشی در نشست سه جانبه مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز و مدیریت شعب بانک قرض الحسنه مهر استان البرز از امضای تفاهم نامه ای با وزارت آموزش و پرورش در خصوص تولید و تامین تبلت دانش‌آموزی خبر داد.
کد خبر: ۹۱۰۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴ 20 October 2020

اولین تبلت دانش‌آموزی تولید داخل به زودی وارد بازار می‌شود؛ قیمت 2 میلیون و 500 هزار تومان

به گزارش «تابناک البرز» علی محمد مصلحی مدیر عامل شرکت صنایع آموزشی در این نشست گفت: با بروز محدودیت های اجتماعی در سال جاری و اجرای آموزش‌ها به صورت مجازی، نیاز به تبلت و ابزار مناسب بیش از پیش احساس می شد. از طرفی بررسی ها نشان می دهد، واردات تبلت به داخل کشور نیز محدود شده است.
وی افزود: این در حالی است که وزارت آموزش و پرورش مصمم است با تمام توان این نیاز را مرتفع سازد، اما بدون حمایت خیرین و اعطای تسهیلات به متقاضیان این امر میسر نخواهد شد. در همین راستا با جمعی از خیرین مذاکرات انجام شده و همچون همیشه خیرین در تلاش اند که بخشی از نیاز دانش آموزان بی بضاعت را تامین کنند.
مصلحی تصریح کرد: از طرفی در صدد هستیم با امضاء تفاهم نامه هایی با بانکها و موسسات مالی شرایط را برای فروش اقساطی تبلت به متقاضیان و همچنین با استفاده از ظرفیت شرکتهای وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان تسهیلاتی برای اعضا و فرزندان آنها فراهم نمائیم.
وی گفت: در این راستا در نظر داریم تبلت های دانش آموزی را در دو اندازه 7 و 8 اینچ تولید کنیم که برای مثال در حال حاضر تبلت 8 اینچی با قیمتی حدود دو میلیون و پانصد هراز تومان قیمت گذاری خواهد شد.
در ادامه این نشست سالار قاسمی مدیر کل اداره آموزش وپرورش استان البرز، ضمن آرزوی موفقیت برای مدیریت و کارکنان شرکت صنایع آموزشی گفت: با توجه به اوضاع حساس استان البرز و عدم دسترسی بخشی از دانش آموزان به ابزار های مناسب آموزش الکترونیک، استان البرز می تواند اولویت بالاتری برای تامین تبلت دانش آموزی داشته باشد. به همین منظور از مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در این جلسه دعوت به عمل آمد تا ضمن اطلاع از این طرح ملی، شرایط و توان بانک مهر اقتصاد را تشریح کنند.
دهقان نیری مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان البرز نیز با تاکید بر اینکه اجرای این طرح بسیار موثر خواهد بود، گفت: شرایط و ضوابط اعطای تسهیلات کم بهره به دانش آموزان و اولیاء آنان فراهم شده است.
در پایان مقرر شد شرایط و ضوابط بانکی اعلام شده از سوی بانک قرض الحسنه مهر ایران از سوی شرکت صنایع آموزشی مورد مطالعه دقیق‌تر قرار گرفته و در صورت نهایی شدن به اطلاع رسیده و توزیع تبلت های دانش آموزی در استان وارد فاز اجرایی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار