مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز، گفت: تا کنون هیچ مورد ابتلا به کرونا دانش آموزان در مدرسه و یا بصورت دسته جمعی در استان البرز مشاهده نشده است.
کد خبر: ۹۱۰۹۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳ 21 October 2020

ابتلای دسته جمعی دانش آموزان به کرونا در مدارس‌ البرز کذب است

به گزارش «تابناک البرز» سالار قاسمی با بیان اینکه سلامت دانش آموزان یکی از اولویت‌های اصلی در آموزش و پرورش  استان البرز است، اظهار داشت: در همین راستا از طرح‌هایی که منجر به تحقق این مهم می‌شود استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در ایام شیوع بیماری کرونا تلاش شد تا با برنامه ریزی دقیق علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ارتباط دانش‌آموز با مدرسه قطع نشود، افزود: امسال 15 شهریور همزمان با سراسر کشور در استان البرز نیز مدارس بازگشایی شد و رعایت پروتکل‌ها از سوی دانش آموزان و برنامه ریزی که آموزش و پرورش استان انجام داد منجر به این شد که تا کنون هیچ مورد ابتلا به کرونا دانش آموزان در مدرسه و یا بصورت دسته جمعی در استان نداشته‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با عنوان اینکه  طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان همزمان با هفته تربیت بدنی در استان البرز اجرا می‌شود، بیان کرد: در انتهای فاز نخست این طرح دانش آموزانی که موفق به کاهش وزن کردند در روز درختکاری یک نهال می‌کارند.

قاسمی با اشاره به اینکه در این طرح  بدنبال کاهش وزن ناگهانی و زیاد نیستیم، تصریح کرد:  در این طرح وضعیت  جسمی دانش آموزان در سامانه ثبت می‌شود و به نسبت وضعیت وزنی دانش آموزان برنامه غذایی و حرکتی به آنها داده می‌شود.

وی با عنوان اینکه هدف اصلی این طرح بهبود و کمک به وضعیت سبک زندگی سالم است، خاطرنشان کرد: طبق تحقیقات صورت گرفته در سطح کشور 21 درصد از دانش آموزان مشکل اضافه وزن دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه هدف گذاری این طرح کاهش سه درصدی اضافه وزن در بین دانش آموزان است، گفت: در حال حاضر در سطح کشور 5 استان بعنوان  دارا بودن بیشترین دانش آموزان دارای اضافه وزن  اعلام شده که استان البرز در بین آن استان‌ها نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار