دهمین نشست کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز برگزار و در این نشست به موضوعاتی مثل آماده سازی چند روستا در جاده چالوس برای اکو توریسم و نقش تحریم ها و شیوع بیماری کرونا در زیان فعالان صنعت توریسم اشاره شد.
کد خبر: ۹۱۰۹۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲ 21 October 2020

آسیب ۹۷ درصدی  کرونا به صنعت گردشگری/ آماده سازی چند روستای در جاده چالوس برای اکو توریسم

به گزارش «تابناک البرز» پرهام رضایی در دهمین نشست کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز اظهار کرد: امروزه در کشورمان یکی از پرچالش ترین مسائل، انقباض اقتصادی در کسب و کارها است و باید راهکاری برای موضوعات البرز در این حوزه پیدا کرده و راه کسب  و کار برای فعالان اقتصادی استان را هموار کنیم تا کمترشاهد چالش هایی در زمینه مذکور باشیم.

وی با بیان اینکه به مرورزمان چالش ها و موانع سد راه فعالیت های اقتصادی حادتر از گذشته می شود، گفت: این مساله در بخش های مختلف اقتصادی موجب می شود که فعالان این حوزه انگیزه کار را از دست بدهند و باید برای رفع این مشکلات چاره اندیشی کرد.

وی با تاکید بر اینکه تحریم ها علیه ایران، یک جنگ تمام عیار اقتصادی بوده و فشارزیادی بر روی فعالان این حوزه وارد است، عنوان کرد: به یقین به سمتی پیش می رویم که خیلی از بنگاه های اقتصادی و مجموعه های بزرگ صنعتی در ایران تعطیل شود؛ چون هدف دشمن از تحریم همین است.

رییس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی ایران نیز گفت: بعد از شیوع کرونا در کشورمان حدود ۹۷درصد کسب و کارهای وابسته به گردشگری تعطیل شد؛ البته قبل از اینکه درگیر بیماری فوق شویم، نیز در این مورد وضعیت خوبی نداشتیم اما وضع کنونی بدتر ست.
علی اکبر عبدالملکی در این نشست با اشاره به اینکه ایران ظرفیت های خوبی در حوزه گردشگری دارد اما متاسفانه از این پتانسیل در جذب گردشگر خارجی استفاده نشده است، گفت: زمانی که روزانه حداقل ۳ تا ۴ میلیون بشکه فروش نفت داشتیم و نفت کشورمان بشکه ای ۱۳۰ دلار فروخته می شد باید  زیرساخت های صنعت گردشگری ایران با اقداماتی مانند افزایش زیرساخت های حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده ای توسعه می یافت.

وی ضمن تاکید بر اینکه باید بخش خصوصی را به جایگاه واقعی خود برسانیم، عنوان کرد: تسهیلات ۲۰ میلیونی در قالب وام سفر فراهم شده تا در اختیار مسافران هتل ها و دیگر مراکز اقامتی قرار داده شود، بهتر است شرایط به گونه ای باشد که مردم بتوانند از این تسهیلات برای خرید از فروشگاه های صنایع دستی نیز استفاده کنند.

فریدون محمدی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز هم با تاکید بر اینکه اولویت مجموعه میراث فرهنگی البرز تمرکز بر اکوتوریسم یا گردشگری مبتنی بر طبیعت گردی است، عنوان کرد: در این راستا کار در چند روستای شهرستان کرج از جمله یک روستا در جاده چالوس را آغاز کرده ایم.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز گفت که قرار است پروژه اکوکمپ طبیعی در اشتهارد اجرایی شود؛ چون هدف جذب هر چه بیشتر گردشگر خارجی است‌.

خسارت ۱۰۰ دردصدی گردشگری
شادی حاضری رییس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز هم در این نشست گفت: تحت تاثیر شیوع کرونا تعداد گردشگران خارجی ایران به ۷۴ نفر در سه ماهه نخست سال جاری رسید؛ در حالی که این آمار در مدت مشابه سال قبل برابر دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بوده است و این نشان از خسارت ۱۰۰ درصدی در حوزه مربوطه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار