نیروگاه برق خورشیدی 30 کیلوواتی منصوبه با حضور جمعی از مسئولان استان در آستان امام زاده طاهر کرج بصورت حضوری و سایر نیروگاههای منصوبه در سایر امامزادگان  استان (بصورت ارتباط تصویری ) افتتاح شد.
کد خبر: ۹۱۱۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷ 22 October 2020

به گزارش «تابناک البرز» در مراسمی با حضور حجت الاسلام علی دشتکی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز و بهنام بیات مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز ، نیروگاه برق خورشیدی 30 کیلوواتی منصوبه در آستان امام زاده طاهر کرج بصورت حضوری و سایر نیروگاههای منصوبه در سایر امامزادگان  استان (بصورت ارتباط تصویری) افتتاح شد.

در مراسم افتتاحیه حجت الاسلام علی دشتکی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: در حال حاضر مجموعه اوقاف استان همزمان با پیشرفت علمی و فناوری جامعه، با نصب فن آوری بروز نیروگاههای برق خورشیدی ، حدود ۸۵ کیلووات ساعت نیروگاه برق خورشیدی را در امامزادگان محدوده استان افتتاح نمود.

در ادامه بهنام بیات مدیرعامل برق استان افزود: هم اکنون نیروگاههای برق خورشیدی منصوبه در سطح استان شامل نیروگاه خورشیدی آستان امام زاده طاهر به میزان ۳۰ کیلووات، نیروگاه خورشیدی آستان امام زاده قاسم به میزان ۱۵کیلووات، آستان امام زاده عبدالله به میزان ۱۵کیلووات، آستان امام زاده محمد به میزان ۲۵کیلووات است که بطور همزمان در سطح استان بصورت ارتباط تصویری افتتاح شد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه صنعت برق صنعت گرانی است و در چرخه تولید برق با ۶۰ واحد انرژی مصرفی هدر می رود، تلاش ما بر این است که از طریق آموزه های دینی مان نسبت به اصلاح الگوی مصرف اقدام نماییم.

وی با اشاره به اینکه استان ما در این زمینه خوش درخشیده و افزایش مصرف در بخش خانگی کمتر از یک درصد بوده تصریح کرد: هم اکنون که خلق ثروت و افزایش تاب آوری کشور، صنعت برق استان را با رشد 12 درصدی روبرو کرده است، نشان می دهد مصرف انرژی به سمت مصرف مولدها رفته است.

بهنام بیات تصریح کرد: از ابتدای آبان ماه طرح برق امید برای ۲۲درصد از مشترکین کم مصرف خانگی اجرا می شود و مشترکین خانگی مشمول این طرح، از پرداخت بهای برق مصرفی معاف شده و مشمول تخفیف ۱۰۰درصدی می شوند. 

وی ادامه داد: مشترکین خوش مصرف می توانند با مدیریت صحیح بهینه مصرف انرژی بخشی از مصرف خود را کاهش دهند، تا با پیوستن به مشترکین کم مصرف از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق مصرفی بهره مند شوند. همچنین مشترکین پرمصرف می توانند با نصب نیروگاه برق خورشیدی علاوه برکاهش مصرف انرژی برق از شبکه سراسری، بعنوان تامین کننده برق، برق تولیدی خود را با مبالغ مناسب به وزارت نیرو بفروشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار