مدیرکل منابع طبیعی استان البرز با بیان اینکه "زراعت چوب در این استان مورد حمایت قرار می‌گیرد" گفت: ۱۰۰ هزار نهال صنوبر در استان البرز تولید شده است.
کد خبر: ۹۱۱۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸ 22 October 2020

تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر زراعت چوب و گیاهان سریع الرشد

به گزارش «تابناک البرز» حامد فرضی درباره زراعت چوب در استان البرز اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر زراعت چوب و گیاهان سریع الرشد به عنوان یکی از نیازهای کشور به وزارت جهاد ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه این طرح یک طرح کشوری است، افزود: در قالب یکی از جهش‌های نوکاری سازمان جنگل‌ها در دستور کار ادارات کل منابع طبیعی استان‌ها قرار گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی استان البرز با بیان اینکه "در استان 100 هکتار با عنوان طرح زراعت چوب با گونه‌های سریع‌الرشد تعهد‌ داده شده است" بیان کرد: در همین رابطه بیش 100 هزار اصله نهال در نهالستان بزرگ کرج تولید شده است و آماده انتقال بین متقاضیان زراعت چوب است.

فرضی تصریح کرد: در گذشته منابع تامین چوب کشور در قالب سه بخش بوده که یک بخش آن برداشت‌ چوب از جنگل‌های شمال کشور، بخش دوم واردات چوب از کشور‌های خارجی و بخش سوم تولید چوب در داخل بود که بحث زراعت چوب می‌باشد.

وی با بیان اینکه با توجه به تنفس و توقف برداشت چوب از جنگل‌های شمال کشور به مدت ده سال ممنوع شده است، عنوان کرد: به دلیل هزینه‌‌های بالا و مسائل حاشیه‌ای اعم از تحریم و هزینه‌های گمرک به نوعی واردات چوب هم نیز محدود شده است‌.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار