رئیس هیئت ورزش جانبازان و معلولان در استان البرز گفت: عزم جدی برای رفع مشکلات ورزشکاران جانباز و معلول در استان البرز وجود ندارد و علی‌رغم پیگیری‌های صورت‌گرفته کمکی برای رفع مشکلات پیش روی این ورزشکاران نشده است.
کد خبر: ۹۱۱۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹ 24 October 2020

به گزارش «تابناک البرز» سعید براتی درباره مشکلات  ورزشی معلولان استان البرز اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و اعمال برخی محدودیت‌ها بسیاری از تمرین‌ها تعطیل و عمده مسابقات نیز لغو شده است.

وی با بیان اینکه  "مشکل عمده ورزشکاران جانباز و معلول رفت و آمد است" افزود: محل سکونت ورزشکاران معلول و جانباز در نقاط مختلف شهر بوده و تردد برای آنها بسیار دشوار است.

براتی با عنوان این‌که "برای استعدادیابی به مراکز نگهداری از معلولان بهزیستی مراجعه می‌کنیم" بیان‌کرد: افراد پس مدت کوتاهی علی‌رغم رایگان بودن آموزش‌ها به دلیل مشکلات مالی و سختی تردد فعالیت‌های ورزشی خود را ادامه نمی‌دهند.

رئیس هیئت ورزشی جانبازان و معلولان با اشاره به اینکه "علیرغم پیگیری‌های صورت گرفته از شهرداری و بهزیستی برای در اختیار قرار دادن خودرویی برای جابه‌جایی این افراد اما همچنان هیچ کمکی نشده است" تصریح کرد: سالانه به‌صورت میانگین 40 ورزشکار جانباز و معلول جذب هیئت می‌شود که در پایان سال تعداد کمی از این افراد فعالیت‌های خود را در این زمینه ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه  "تنها مرکز ورزشی ویژه جانبازان و معلولان واقع در چهار راه طالقانی است" عنوان‌کرد: در حال حاضر 90 درصد مشکل این ورزشکاران مشکل تردد است که در صورت رفع آن  فعالیت‌های بهتر و بیشتری می‌توانیم داشته باشیم.

براتی با اشاره به بی‌اعتنایی شورای شهر کرج برای حل مشکلات جانبازان و معلولان خاطرنشان کرد: طبق قانون، شهرداری‌ها  باید گزارش 6 ماهه خود را  در این راستا به کشور اعلام کنند اما از سوی شورا این کار انجام نمی‌شود و در سطح کشور نیز هیچگونه مطالبه و پیگیری نیز صورت نمی‌گیرد.

 رئیس هیئت ورزش جانبازان و معلولان استان البرز با عنوان اینکه "تنها منبع در آمد ما فعالیت سالن جانبازان بود که با توجه به  تعطیلی این سالن در حال حاضر هیچ‌گونه درآمدی وجود ندارد" گفت: عزم جدی برای رفع مشکلات ورزشکاران جانباز و معلول در استان البرز وجود ندارد و علیرغم پیگیری‌های صورت گرفته کمکی برای رفع مشکلات پیش روی این ورزشکاران نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار