رئیس اتاق بازرگانی استان البرز از تعلیق کارت بازرگانی تعدادی از بازرگانان استان البرز با تصمیم برخی نهادها خبر داد و گفت: تعلیق کارت بازرگانی سبب عدم ترخیص کالای موردنیاز واحدهای صنعتی شده است.
کد خبر: ۹۱۲۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷ 27 October 2020

آخرین وضعیت رفع تعلیق کارت‌های بازرگانی تعدادی از صنعتگران در استان البرز

به گزارش «تابناک البرز» پرهام رضایی در مورد آخرین وضعیت رفع تعلیق کارت‌های بازرگانی تعدادی از صنعتگران در استان البرز اظهار داشت: مشکلاتی برای صادرکنندگان کشورمان در زمینه تعلیق کارت‌های بازرگانی  به وجود آمده است.

 وی افزود: متأسفانه در این مورد 4 پرونده در استان البرز وجود دارد که کارت‌های بازرگانی آنها تعلیق شده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با بیان اینکه "مشکلاتی در مورد معطلی مواد اولیه و یا ماشین آلات موردنیاز واحدهای تولیدی استان در گمرک برای فعالان اقتصادی ایجاد شده است" گفت: پس از تغییر سامانه کارت بازرگانی در ماه‌های گذشته هنوز معایب سامانه جدید به طور کامل برطرف نشده است که این مسئله دردسرهایی برای تعدادی از فعالان اقتصادی کشور و همچنین استان البرز به همراه داشته است.

رضایی با بیان اینکه "کارت بازرگانی صرفاً یکی از چندین مدرک مورد نیاز برای صادرات است" گفت: برخی از این افراد جزو صنعتگران استان البرز هستند که به دلیل تعلیق کارت‌های بازرگانی خود، با مشکلات گمرکی در زمینه عدم ترخیص کالای مورد نیاز بخش تولیدی روبه‌رو شدند.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با بیان اینکه "مسیر پول به خوبی نشان می‌دهد که چه کسانی کارت بازرگانی را اجاره کرده‌اند" تصریح کرد: شناسایی متخلفانی که ارز صادراتی را برنگردانده‌اند کار ساده است و چندان پیچیده نیست.

وی با بیان اینکه "طرح موضوع 70 کارتن خواب به مسئله‌ای برای عدم پاسخگویی مشکلات ارزی تبدیل شده است" ادامه داد: آمار اعلامی صادرات با واقعیت نمی‌خواند و بانک مرکزی قادر به بازگرداندن ارزهای خود نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار