مدیر امور اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز با بیان اینکه "۳۴ رسته شغلی در قالب طرح تکاپو شناسایی شده است" گفت: تعهد ایجاد اشتغال در سطح روستاهای استان البرز دو هزار و ۳۳۹ فرصت است که ۲۰۰۰ فرصت محقق شده است.
کد خبر: ۹۱۲۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵ 28 October 2020

به گزارش «تابناک البرز» ابراهیم شادمهر درباره اجرای طرح تکاپو با بیان اینکه این طرح مخفف توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار است که دبیرخانه آن  به صورت ملی تشکیل شده و استان‌ها به‌عنوان بازوان اجرایی  این طرح فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: این طرح یک شروع برای ایجاد بستر جهت اجرای سیاست‌های فعال بازار کار بوده است.

وی با بیان اینکه از سال 93 این طرح تدوین شد و در سال‌های 95 و 96 فاز ابتدایی آن که شناسایی ظرفیت‌ها و مطالعات در حوزه اشتغال روستایی بود صورت گرفت، افزود: در بررسی‌ها ظرفیت ایجاد اشتغال در هر استان بررسی شد که این مطالعات به صورت ملی و منطقه‌ای اعلام شد.

مدیر امور اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به اینکه در سطح ملی 34 رسته برای اشتغال روستایی و در سطح استان البرز 25 رسته اولویت‌دار برای اشتغال فراگیر اعلام شد، بیان کرد: پس از انجام این مطالعات قانون حمایت از اشتغال پایدار روستایی و عشایری در سال 96 ابلاغ شد.

شادمهر با عنوان اینکه در همان سال با تقاضای دولت و اذن مقام معظم رهبری یک و نیم میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به این طرح‌ها اختصاص یافت، تصریح کرد: در بهمن 96 سامانه کارا برای ثبت نام متقاضیان اشتغال روستایی و فراگیر راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال فراگیر با توجه به  تبصره 18 قانون بودجه سنواتی این کار به دستگاه‌های اجرایی واگذار شد، خاطر نشان کرد: از سال 96 تا کنون 209 میلیارد و 619 میلیون تومان به بیش از هزار و 100 نفر تسهیلات حمایت از اشتغال پایدار روستایی اعطا شد.

مدیر امور اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با عنوان اینکه 168 میلیارد تومان از این تسهیلات به افراد معرفی شده از سوی دستگاه‌های اجرایی و بیش از 41 میلیارد نیز به افراد معرفی شده از دستگاه‌های حمایتی استان تخصیص داده شده است، گفت: در مجموع طرح‌های دستگاه‌های اجرایی 276 طرح و دستگاه‌های حمایتی نیز 825 طرح بوده است.

شادمهر با اشاره به اینکه تعهد اشتغال ایجاد شده در این راستا 2 هزار و 339 نفر است، عنوان کرد: اجرای این طرح سبب شد اشتغال‌های ناپایدار و سنتی گذشته به اشتغال پایدار در سطح استان تبدیل شود.

وی با بیان اینکه طبق اطلاعات مرکز آمار که در سال 98 اعلام شد میزان نرخ بیکاری در روستاهای استان البرز کمتر از 6 درصد است، اذعان کرد: ادامه دار بودن این طرح می‌تواند کمک شایانی به کاهش نرخ بیکاری در استان البرز باشد.

مدیر امور اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به اینکه بخش عمده این طرح‌ها در حوزه کشاورزی و دامداری سبک است، گفت: در حال حاضر 32 هزار و 637 نفر در استان البرز در حوزه کشاورزی شاغل هستند که عمده آنها در سطح روستاها هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار