معاون اموراجتماعی بهزیستی استان البرز گفت:در سه ماهه دوم سالجاری و پس از ابلاغ بازگشایی مهدهای کودک ، علیرغم رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از 30 درصد مهدهای کودک استان تعطیل و میانگین تعداد کودکان در مهدهای فعال کمتر از 10 کودک می باشد.
کد خبر: ۹۱۲۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲ 28 October 2020

ترکش های کرونا و تعطیلی مهدهای بی کودک به دلیل مشکلات مالی

به گزارش «تابناک البرز» مریم صدیقی گفت:در سه ماهه دوم سالجاری و پس از ابلاغ بازگشایی مهدهای کودک ، علیرغم رعایت پروتکل های بهداشتی طبق بخشنامه ابلاغی از دبیرخانه کمیته پیشگیری از بیماریهای واگیر سازمان بهزیستی کشور و نظارت مستمر کارشناسان بر عملکرد مهدهای کودک ، به دلیل عدم استقبال خانواده ها از حضور کودکان، بیش از 30 درصد مهدهای کودک استان تعطیل و میانگین تعداد کودکان در مهدهای فعال کمتر از 10 کودک می باشد.

مریم صدیقی افزود:موسسین مهدهای کودک با چالشهای متعددی از قبیل پرداخت اجاره بهاء ، بیمه و حقوق پرسنل و ... درگیر هستند و حتی دریافت تسهیلات کرونا به دلایلی من جمله قابل پیش بینی نبودن پایان بیماری کرونا ، بازپرداخت تسهیلات با سود 12% ، افزایش بی رویه اجاره بهاء و ... کمک چندانی به بهبود شرایط مهدهای کودک نکرده است لذا علیرغم سالها تلاش و کسب تجربه قادر به ادامه فعالیت نیستند و تعطیلی 30 درصد از مهدهای کودک به بیکاری بیش از 850 نفر از مربیان گردیده است.

وی افزود:باتوجه به اینکه دورکاریِ مادران شاغل ، در دستگاههای دولتی و برای مادران با شرایط خاص ( دارای فرزند زیر 6 سال و ... ) میسر بوده و بخش خصوصی و همچنین مشاغلی مانند کادر درمان مشمولِ این روند نمی باشند لذا چنین خانواده هایی ناچار به استفاده از مکانی برای حضور کودکانِ خود هستند و قطعا مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی به عنوان امن ترین فضا برای حضور کودکان می باشد.

وی افزود : میزان ثبت نام در مهدهای کودک 90درصد کاهش داشته و ادامه روند کاهش ثبت نام در فصل پاییز ممکن است منجر به تعطیلی سایر مهدهای کودک گردد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار