مدیرعامل منطقه آزاد کیش رویکرد اصلی در بحث مواد مخدر رابحث پیشگیری و کاهش تقاضا عنوان کرد و گفت: آنجایی که در آن شخصیت و هویت هر فرد شکل می گیرد خانواده است و خانواده نقطه شروع آسیب پذیری است و مهمترین رکنی که می تواند در امر پیشگیری از مواد مخدر و نیز پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقش داشته باشد خانواده است.
کد خبر: ۹۱۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵ 08 September 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش، دکتر علی اصغر مونسان در این گفتگو تصریح کرد: موضوع مواد مخدر یک بحث جهانی است و همه کشورها دنیا با عنوان های گوناگون در گیر این موضوع هستند.
 
مونسان در ادامه گفت: رویکرد اصلی در بحث مواد مخدر بحث پیشگیری و کاهش تقاضا است که می تواند افزایش و کاهش آن بر قانون عرضه و تقاضا حتی عرضه مواد مخدر تاثیر گذار باشد.
 
رییس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش برنامه های پیشگیرانه مبارزه با موادمخدر در کیش را خانواده محور دانست و گفت: آنجایی که در آن شخصیت و هویت هر فرد شکل می گیرد خانواده است و خانواده نقطه شروع آسیب پذیری است و مهمترین رکنی که می تواند در امر پیشگیری از مواد مخدر و نیز پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقش داشته باشد خانواده است.
 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اضافه کرد: اگر ما بتوانیم این موضوع را به نحواحسن بر روی آن کار کنیم قطعا در قبال آن کاهش آسیب بیشتری را خواهیم داشت.
 
وی در ادامه به راه اندازی سامانه هوشمند مجوز اشتغال جزیره کیش برای ساماندهی کارگران و عدم بکارگیری افراد معتاد در مشاغل کارگری اشاره کرد و گفت: با طرح اولیه ارائه شده توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و توسط مدیریت فناوری اطلاعات این سازمان با رویکرد جلوگیری از حضور معتادان در فرصت های شغلی و نیز بالا بردن ضریب امنیتی جزیره کیش ، سامانه هوشمند مجوز اشتغال جزیره کیش راه اندازی شده است.
 
مونسان گفت: این سامانه در برگیرنده امکانات متنوعی از جمله زیرسامانه مدیریت هوشمند مجوز اشتغال و درگاه خدمات الکترونیک به منظور خدمت رسانی به کارفرمایان و شاغلین در کسب و کارهای مختلف جزیره کیش است.
 
اثرات مخرب مصرف موادمخدر را باید بدرستی به خانواده ها آموزش داد

محمد حسن جهان در این گفتگو آسیب های ناشی از مصرف مواد مخدر در جامعه را بسیار جدی دانست و اظهار اشت: باید اثرات مخرب  مواد مخدر را به درستی به خانواده ها و جوانان آموزش داد و از ظرفیت‌های مردمی در امر مبارزه  با این پدیده ویرانگر، استفاده کرد.

جهان ضمن بیان سیاست‌های کلان ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در امرمبارزه با موادمخدرگفت: امروزه اعتیاد بعنوان یک آسیب اجتماعی به عاملی برای ازهم گسیختگی خانواده ها تبدیل شده است بنابراین مبارزه با موادمخدر باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود تا همه مردم حساسیت موضوع را درک کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: همه نهادها باید در این زمینه فعال شود و با اطلاع‌رسانی درست در جامعه مانع تباهی و گرفتاری نسل جوان به این آسیب مهم اجتماعی شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش حمایت از بهبود یافتگان مصرف موادمخدر را مهم و ضروری دانست و اظهار کرد: یاری و مساعدت رسانیدن به کسانی که قصد و نیت شان برای ترک اعتیاد عزم شده، وظیفه ای انسانی و رسالت ما به عنوان اعضاء شورای مبارزه با مواد مخدر است.

وی افزود: یقیناً همکاری و تعامل مثبت و هدفدار در شورای مبارزه با مواد مخدر می تواند به کاهش این آسیب جدی اجتماعی و بلای خانمانسوز کمک نماید لذا باید با بهترین اهداف و کارشناسی شده ترین برنامه ها وارد عمل شویم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیشدر پایان تصریح کرد: باید دستگاه ها مرتبط با برنامه ریزی های  عملی و کاربردی و اثرگذار در مبارزه با مواد مخدر، تمام ظرفیت و پتانسیل خود را بکار گیرند تا از رسوخ مواد مخدر در بین افراد جامعه جلوگیری نمایند.
 

دستگاه ها مصوبات شورای مبارزه با مواد مخدر را با جدیت پیگیری کنند
 
دکتر علی اصغر مونسانرییس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش در این نشست موضوع موادمخدر را از مهمترین دغدغه های مسئولیتی خود دانسته و گفت: برای کاهش آسیب های ناشی از مصرف موادمخدر و پیشگیری از اعتباد هرچه در توان داشته باشیم هزینه خواهیم کرد.
 
مونسان در ادامه از اعضای این شورا درخواست کرد که برنامه های پیشگیرانه را با محوریت خانواده برنامه ریزی کنندو در سخنانی اظهار کرد: نقش خانواده در پیشگیری اعتیاد از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه در مبارزه با مواد مخدر مسئولان و مردم باید احساس مسئولیت کنند افزود: باید اهمیت مقابله با مواد مخدر و توجه خانواده به این موضوع را با برگزاری جلسات، نشست‌ها و همایش به مردم نشان دهیم.
 
دکتر مونسان با تاکید بر اینکه دشمن اکنون ایمان و آینده جوانان ما را نشانه گرفته افزود: با توجه به افزایش گرایش برخی از جوانان به مصرف مواد مخدر به ویژه مواد مخدر صنعتی، از مهم‌ترین راهکارهای موثر در پیشگیری از اعتیاد، افزایش آگاهی خانواده‌ها در این زمینه است.
 
رییس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش در پایان از همه کسانی که در راه مبارزه با مواد مخدر و کاهش آسیب های ناشی از مصرف موادمخدر صادقانه تلاش می نمایند، تقدیر نمود و یادآور شد: امید است بتوانیم با یارییکدیگر و بهره گیری از همه توان و ظرفیت ها، جوانان و قشر پویای جامعه را از تیررس اعتیاد دور نگاه داریم.
 
 
ترویج موادمخدر ابزار دشمن برای نابودی نسل جوان است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش در نشست این شورا که باحضور مسئولان دستگاه ها و نهادهای جزیره کیش برگزار شد،ترویج موادمخدر را ابزار دشمن برای نابودی نسل جوان دانست.

محمدحسن جهان شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش در این نشست با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ترویج فساد اخلاقی و مواد مخدر، ابزاری در خدمت اهداف سیاسی دشمنان است، اظهار داشت: باید مراقب این توطئه شوم دشمنان باشیم.
 
وی ادامه داد: ترویج، آموزش و آگاهی بخشی عمومی در کنار فرهنگ سازی و استفاده از سرمایه های اجتماعی و فکری با رویکرد پیشگیری از رواج استعمال مواد مخدر در جزیره کیشدر دستور کار این شورا قرار دارد.
 
جهان ریشه کن کردن اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر را نیازمند مشارکت همگانی و بسیج مردمی و مسئولان دانست و افزود: رسانه ها، هنرمندان، مراجع مهم فکری، ورزشکاران، اصناف، سازمان های مردم نهاد، مدیران، مسئولان و تمام اقشار مختلف مردم باید در کنار یکدیگر در امر مبازره با مواد مخدر بکوشند چرا که ریشه کن نمودن این پدیده خانمان سوز، نیازمند یک همت و اراده همگانی است.
 
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش در ادامه با اشاره به برنامه ها و جلسات متعدد برگزار شده در طول 3 ماه گذشته، استفاده از ظرفیت های همه بخش های دولتی و غیردولتی را از جمله اهداف این شورا دانست.
 
وی به جلسه برگزار شده با حضور مبلغان دینی و ائمه جماعات مساجد کیش در محل دفتر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش گفت: مساجد برترین مراکز آگاه سازی فرهنگی در پیشگیری از مواد مخدر هستند
 
محمد حسن جهان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش با اشاره به اینکه مساجد بهترین تریبون آگاه سازی، فرهنگ سازی و پیشگیری  در حوزه مواد مخدر است گفت: پیشگیری از مواد مخدر با همت جمعی مردم، حرکت جامعه روحانیت و همدلی ممکن خواهد شد.
 
جهان با بیان اینکه بیانات و نصایح روحانیون بیش از هر قشر دیگری در دل جای می گیرد روحانیون را پرچمداران مبارزه با مواد مخدر خواند و افزود: روحانیون می توانند پرچم مبارزه به مواد مخدر را به دوش گرفته و از تریبون ها و منبرهای مساجد، مردم به ویژه جوانان را در این زمینه آگاه سازند.
 
ویهمچنین به جلسه هماهنگی با اعضای حلقه های صالحین بسیج در طول این مدت اشاره کرد و با تاکید بر همت نیروهای بسیج در ریشه کنی فلج اطفال  در کشور اظهار کرد: با همت جمعی و فرهنگ سازی می توان این معضل  را از جامعه زدود .
 
دبیر شورای هماهنگی مبارزه تصریح کرد: نباید تنها یک اداره خاص را متولی مبارزه با مواد مخدر بدانیم؛ حل این معضل با کار هیاتی، همت جمعی مردم، حرکت روحانیون و همدلی نهادها و دستگاه ها امکان پذیر خواهد بود.
 
وی با یادآوری سخنان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایلوت و نمونه بودن، زیبا و پاک ماندن جزیره کیش در زمینه های مختلف افزود: جزیره زیبای کیش با پاک بودن زیبا باقی خواهد ماند.
 
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش در پایان ترویج برنامه های فرهنگی در میان جوانان را یکی از راهکارهای مهم پیشگیری از معضل اعتیاد در بین جوانان عنوان کرد و اظهار داشت:  شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در پاکسازی جزیره زیبای کیش با عزمی جدی و با بهره مندی از روحیه جهادی تلاش دارد با اجرای برنامه های متنوع آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و با همدلی و همراهی دستگاه ها و نهادها گام های موثرتری در کاهش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی بردارد.
 
 
مبارزه با مواد مخدر فراتر از وظیفه یک سازمان است

فرمانده انتظامی ویژه کیش در نشست این شورا که باحضور مسئولان دستگاه ها و نهادهای جزیره کیش برگزار شد، مبارزه با مواد مخدر را فراتر از وظیفه یک سازمان دانست.
 
به گزارش روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش، نشست اعضای شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و مسئولان دستگاه ها و نهادها در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.
 
بر پایه این گزارش،سرهنگ دهکی در این نشست گفت: مبارزه با مواد مخدر فراتر از وظیفه یک سازمان است لذا همه دستگاه‌های مربوطه در این خصوص وظیفه دارند.
 
وی با بیان اینکه گرفتاری حوزه مواد مخدر گسترده است و نیازمند به عزم جدی عموم مردم است، افزود: موضوع مبارزه با مواد مخدر موضوعی پیچیده است که نیازمند همکاری همه دستگاه‌های مربوطه است.
 
رییس کمیته مقابله با عرضه و ورود موادمخدر کیش با تاکید بر اینکه بخش آموزش برای پیشگیری باید با ظرافت لازم توسط متخصصان انجام شود، گفت: ضروری است که دست اندرکاران مبارزه با مواد مخدر، جامعه هدف و خانواده‌ها را نسبت به خطرات و مضرات مواد مخدر حساس و آگاه کنند.

وی با تاکید بر اینکه پلیس در برخورد با سرشاخه ها و خرده فروشان موادمخدر هیچگونه اغماضی نخواهد کرد در عین حال خاطرنشان کرد: مبارزه با مواد مخدر بیشتر نیازمند کار فرهنگی است و کار فرهنگی بر کار فیزیکی و سلبی اولویت دارد.
 
سرهنگ دهکی با تاکید بر لزوم تداوم روش های پیشگیرانه در راستای جلوگیری از اعتیاد به موا مخدر، گفت:همان گونه که دغدغه کلاس های آموزشی و اوقات فراغت در ذهن و باور مردم و خانواده هاست و این مهم به فضای رقابتی تبدیل شده است، این دغدغه نیز باید در حوزه پیشگیری از اعتیاد چند برابر شود.
 
وی افزود: اعتیاد به مواد مخدر نه تنها اجتماع و فرد را تحت تاثیر قرار می دهد بلكه در حوزه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه نیز تاثیر می گذارد.
 
سرهنگ دهکی با اشاره به تاکید رییس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش مبنی بر ضرورت ایجاد بانك اطلاعاتی و آماری جامع از وضعیت اعتیاد و مناطق آلوده جهت اتخاذ راهكارهای لازم تاكید كرد.

حسین دهکی در ادامه این جلسه  عدم آگاهی مردم از آسیب های مواد مخدر را یکی از مهمترین مشکلات عنوان کرد و افزود: استکبار جهانیبا جنگ نرم در صدد هدف قرار دادن تفکر و اندیشه جوانان و گرفتار کردن افراد پویای جامعه است.
 
وی موادمخدر را فساد انگیز دانست و برخورد پلیس با فروشندگان و قاچاقچیان موادمخدر را در جهت برداشتن این لایه فساد عنوان کرد و افزود: این هم عزمی همگانی و همکاری همه دستگاه های مربوطه را می طلبد .
 
گفتنی است، برگزاری جشنواره های ورزشی، استفاده از اساتید خبره در امر آموزش آسیب های اعتیاد، شناسایی مبادی ورودی موادمخدر در کیش، استفاده از ظرفیت رسانه ها به ویژه صدا و سیما، تولید برنامه های مستند فرهنگی، حضور کارشناسان و متخصصان حوزه آسیب های اجتماعی در رسانه، برخورد با داروخانه های متخلف فروش قرص های متادون بدون مجوز، تهیه دستگاه های موادیاب و استفاده از ظرفیت هنرمندان از جمله راهکارهای قابل مطالعه و بررسی  از سویاعضای حاضر در این جلسه بود .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار