معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که با توجه به بالارفتن شمار ابتلا به کرونا و خستگی مفرط کارکنان بیمارستان ها، اعمال محدودیت های شدید اجتماعی در استان و کشور ضروری است.
کد خبر: ۹۱۳۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶ 31 October 2020

استان تهران و البرز شرایط مشابهی دارند/ نیازمند محدودیت‌های سنگین‌تری برای مقابله با کرونا هستیم

به گزارش «تابناک البرز» دکترمحمد نوری سپهر به خبرنگاران گفت: مراکز درمانی استان البرز در شرایط سختی به سر می برند و پزشکان و پرستاران فشار کاری زیادی را تحمل می کنند و باید به سرعت برای عبور از این وضع چاره اندیشی شود.

وی بیان داشت: آمار ابتلا در کشور با انجام تست های بیشتر رو به افزایش است ، به همین نسبت آمار بیماران بد حال و نیاز به بستری بیشتر می شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اظهار داشت: ۵۰ درصد بیماران کرونایی بستری می شوند و بیشتر آنان نیاز به آی سی یو پیدا می کنند و مهمترین راه چاره برای برون رفت از این وضعیت ، اعمال محدودیت های بیشتر همچون شهر تهران است چرا که استان تهران و البرز شرایط مشابهی دارند.

نوری سپهر با بیان اینکه ، دانشگاه علوم پزشکی درخواست خود را برای اعمال محدودیت ها مشابه تهران را به وزارت بهداشت منعکس کرده است ، گفت ستاد کرونای استان نیز باید در این خصوص شتاب کنند و سریع تر تصمیم گیری نمایند .

معاون تحقیقات دانشگاه تاکید کرد که با سرازیر کردن منابع مالی ، فقط برای درمان ، دارو و تجهیزات نمی توان با بیماری کرونا مقابله کرد و باید از ابتلای مردم به این بیماری از طریق مدیریت بیماران مبتلا ، اعمال محدودیت های بیشتر در سطح شهرها ، الزام مردم به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از تجمعات کوچک و بزرگ ، اقدام کرد.

وی گفت : هزینه های درمان سیری ناپذیر است و باید همه دستگاههای اجرایی در پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری با دانشگاه همکاری نمایند.

نوری سپهر افزود: متاسفانه هنوز ، رستوران ها ، کافی شاپ ها ، بعضی از قهوه خانه های سنتی و ... باز هستند و با وجود تلاش ناظران عرصه حوزه بهداشت در جریمه و پلمب مراکز ، فعالیت ها همچنان ادامه دارد.

نوری سپهر ازمردم خواست ، تجمع ها ، مهمانی ها ، رستوران رفتن ها و مسافرت ها را تعطیل کنند و فقط برای موارد ضروری آن هم با رعایت همه جوانب بهداشتی که بارها گفته شده است ، در شهر تردد نمایند.

وی از مراجعه کنندگان به مراکز درمانی خواست با مسوولان بیمارستان و اورژانس همکاری نمایند و از هجمه بی مورد و با تعدادی زیادی همراه خودداری کنند.

دکتر نوری سپهر گفت: برخی که هیچ تخصص و آگاهی از این بیماری ندارند به مردم امیدهای واهی می دهند و تا امروز هیچ واکسن و دارویی برای پیشگیری و درمان قطعی بیماری تولید نشده است.

استان سه میلیون نفری البرز در وضعیت فوق العاده کرونا قرار دارد و تاکنون بیش از یک هزار و ۶۰۰ براثر این بیماری در استان جان باخته اند و حدود ۲۲ هزار نفر در بیمارستان ها بستری شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار