معاون سیاسی استاندار سمنان:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه طرح پلاک کوبی دام‌ها برای مقابله با قاچاق انجام شده است، گفت: جهاد و دهیاران اهمیت این طرح را به دامداران اطلاع دهند.
کد خبر: ۹۱۵۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰ 10 November 2020

طرح پلاک‌کوبی دام برای مقابله با قاچاق در استان سمنان انجام شد

به گزارش تابناک سمنان حبیب‌الله خجسته‌پور غروب سه‌شنبه در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به میزبانی سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان با بیان اینکه یکی از عوامل قاچاق دام در بسیاری از استان‌های کشور تأخیر در انجام طرح پلاک‌کوبی و هویت‌گذاری دام‌های سبک و سنگین است، ابراز کرد: زمان زیادی برای انجام طرح پلاک‌کوبی برای تمامی دام‌های سبک و سنگین استان در نظر گرفته شد که به دلایل مختلف در زمان مدنظر تمامی دام‌های استان پلاک نشد.

وی با بیان اینکه دامداران و عشایر استان سمنان هرچه سریع‌تر برای جلوگیری از قاچاق برای پلاک‌کوبی دام‌های خود اقدام کنند، گفت: جابجایی دام‌های سبک و سنگین فاقد پلاک هویتی در جاده‌های استان به طور قطع مشمول قاچاق خواهد بود.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه اداره کل امور عشایری و سازمان جهاد کشاورزی استان باید اطلاع رسانی در ارتباط با اهمیت پلاک‌کوبی را به دامداران و عشایر که اکنون در مناطق قشلاقی به سرمی برند، انجام دهند، تاکید کرد: قاچاق کالا در تضاد رونق تولید است و در نهایت به جلوگیری از کارآفرینی در کشور و بیکاری جوانان دامن می‌زند.

خجسته پور با بیان اینکه یکی از روش‌های مهم برای مقابله با قاچاق کالا استفاده از ظرفیت فناوری و سامانه‌ها است و با سیستمی شدن تهیه و توزیع کالاها می‌توان برای کاهش قاچاق کالا گام برداشت، ابراز داشت: الکترونیکی شدن توزیع گاز مایع در استان سمنان باعث می‌شود که گاز مایع به نیازمندان واقعی در بخش‌های مختلف مشاغل و خانگی و… برسد.

سید حسن میرعماد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه بر اساس آمار، در یک سال گذشته ۴۸۹ هزار و ۳۳۰ رأس دام سبک و ۲۶ هزار رأس دام سنگین در استان سمنان برای جلوگیری از قاچاق دام پلاک‌کوبی شده است، گفت: ۲۹ درصد دام‌های سبک و سنگین استان تاکنون پلاک‌کوبی شد که بر این اساس، سمنان بعد از استان‌های البرز و خراسان جنوبی در رتبه سوم کشور قرار دارد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار