مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز اعلام کرد که طرح شناسایی روستائیان نیازمند و فاقد خانه مقاوم برای برخورداری از سرپناه ایمن در اولویت کاری این اداره کل قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۱۶۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸ 14 November 2020

به گزارش «تابناک البرز» علیرضا رحیمی گفت: در اجرای این طرح  ضمن شناسایی خانواده های نیازمند روستایی با کمک خیرین برای آنان خانه های مقاوم ساخته می شود.

وی بیان داشت: سال گذشته با همکاری خیرین استان البرز ۱۰۷  خانوار نیازمند روستایی صاحب خانه های جدید و مقاوم شدند که امسال نیز به همین تعداد واحد مسکونی جدید در اختیار خانوارهای نیازمند روستایی قرار می گیرد.

رحیمی گفت : ۵۰ درصد هزینه های ساخت این بناها توسط خیرین و ۵۰ درصد دیگر از محل حساب ۱۰۰ امام (ره) تامین شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز با قدردانی از حمایت های خیرین نیک اندیش اظهار داشت: خیرین استان افزون بر کمک به  ساخت خانه های جدید برای محرومان روستایی، در جریان مقاوم سازی واحدهای مسکونی سایر روستائیان، مقادیر زیادی مصالح ساختمانی مانند آجر و سیمان اهدا کردهاند.

وی ادامه داد: با توجه به استقبال و حمایت های خیرین ، شناسایی خانوارهای نیازمند فاقد سرپناه ایمن در روستاها از اولویت ها است. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز اظهار داشت : امیدواریم با همکاری خیرین بتوانیم تمام خانه های روستائیان نیازمند استان را نوسازی و مقاوم سازی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اجرای طرح هادی و بهسازی روستاهای استان اشاره کرد و گفت : سالانه طرح هادی و بهسازی ۲۰ روستای البرز در برنامه کاری قرار میگیرد که در اجرای این طرح ، ضمن جدول کشی ، سنگفرش و آسفالت معابر، اقدام موثر برای زیبا سازی و پاکیزگی روستاها به عمل می آید.

رحیمی گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون عملیات بهسازی و طرح هادی در ۱۲ روستای استان البرز اجرا شده  که مابقی تعهدات تا پایان سال انجام می شود.

استان البرز دارای  ۲۸۸ روستا با حدود ۶۰ هزار واحد مسکونی و جمعیتی بالغ بر ۱۶۰ هزار نفر است که طبق آمار بنیاد مسکن  استان تاکنون ۵۲ هزار واحد مسکونی روستایی البرز نوسازی و مقاوم سازی شده است.

از مجموع ۵۲ هزار واحد مسکونی نوسازی و مقاوم سازی شده استان ۳۵ هزار واحد توسط روستائیان و هفت هزار واحد با حمایت های تسهیلاتی بنیاد مسکن انجام شده است.

اکنون نیز حدود هشت هزار واحد مسکونی روستایی استان نیازمند نوسازی و مقاوم سازی است که تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی با بهره پنج درصد برای مقاوم  هر یک از این واحدها پیش بینی شده است.

تعدادی از روستاهای استان البرز هدف گردشگری هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار