مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه گفت: دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی شامل وانت‌های سبک و سنگین، تاکسی‌ها و مسافربرهای شخصی صددرصد رایگان است و هیچ هزینه‌ای برای مالکان خودرو در بر نخواهد داشت.
کد خبر: ۹۱۶۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵ 15 November 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه ظهر امروز نشست خبری با حضور مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه  واصحاب رسانه استان کرمانشاه برگزار شد،فریدون یاسمی اظهار کرد: خودروهای عمومی از جمله تاکسی و وانت در مرکز دوگانه سوز کردن خودروها به صورت رایگان و با تسهیلات بلاعوض دولت پس از ثبت نام در سامانه و نوبت گیری، گازسوز می‌شوند.همچنین براساس مصوبه شورای عالی اقتصاد، دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی شامل وانت‌های سبک و سنگین، تاکسی‌ها و مسافربرهای شخصی صددرصد رایگان است و هیچ هزینه‌ای برای مالکان خودرو در بر نخواهد داشت.

وی افزود: در این زمینه استان کرمانشاه جز سه منطقه برتر در سال ۹۹ با دوگانه سوز کردن ۲۴۰۰ با ۵ کارگاه در مرکز و ۳کارگاه در شهرستان است، متقاضیان می توانند در فرصت باقی مانده به سایت http://GCR.NIOPDC.IR مراجع کنند این فرصت قابل تمدید نیست.

وی گفت:در این مرحله اولویت با خودروهای عمومی است، اما پس از این مرحله نحوه ثبت‌نام دیگر خودروها از جمله خودروهای شخصی نیز به ترتیب اطلاع‌رسانی خواهد شد.هم‌اکنون همه کارخانه‌ها و مراکز تبدیل با تمام ظرفیت در حال فعالیت هستند و با توجه به زیرساخت‌های مناسبی که فراهم شده است روند دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی در سریع‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه با اشاره به اینکه امسال توزیع نفت سفید در استان کرمانشاه ساماندهی شده است، گفت: براساس راستی‌آزمایی که امسال انجام شد، نزدیک به ۵۶ هزار خانوار مشترک نفت سفید ساماندهی شدند که به‌طور قطع این تعداد خانوار نیازمند گاز مایع هستند.

یاسمی افزود: در کنار این تعداد خانوار، یکسری اصناف مانند ایزوبام‌کارها، مجتمع‌های بین‌راهی، خانه باغ‌ها و سایر اصناف نیاز به گاز مایع دارند که بنا داریم با همکاری دستگاه‌های مرتبط از جمله استانداری، فرمانداری‌ها، میراث فرهنگی، حمل‌ونقل و پایانه‌ها، سازمان صمت، جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی توزیع گاز مایع به این اصناف را نیز ساماندهی کنیم.

به گفته وی، اکنون ۵۶ هزار خانوار مصرف‌کننده نفت سفید در استان کرمانشاه به‌صورت الکترونیکی و در قالب کارت‌های بانکی سهمیه خود را دریافت می‌کنند و بنا داریم گاز مایع این خانوارها را نیز در قالب همین کارت بانکی توزیع کنیم.

یاسمی توضیح داد: این ۵۶ هزار نفر در سامانه سدف ثبت‌نام کرده‌اند و واحدهای صنفی نیازمند به گاز مایع هم باید در این سامانه ثبت‌نام کنند و بعد از ثبت‌نام، دستگاه متولی باید آنها را تأیید کند و بعد از آن هم ما سهیمه‌ای بنا بر نوع فعالیت ماهانه آنها اختصاص می‌دهیم و کارت آنها را شارژ خواهیم کرد.

به گفته وی، ثبت‌نام خانوارها و اصناف در سامانه سدف (سامانه درخواست فرآورده‌های‌ نفتی) به‌صورت کاملاً رایگان و تنها یک بار صورت می‌گیرد.


مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه با اشاره به اینکه سایر شهروندانی که اطلاعات خود را در سامانه‌ ثبت نکرده‌اند، می توانند با مراجعه تدریجی به نواحی ۶ گانه این شرکت و با ارایه مستندات کافی نسبت به ثبت مشخصات خانوار در سامانه اقدام کنند،عنوان کرد:هدف از اجرای این طرح را، افزایش رفاه مصرف‌کنندگان نفت سفید و جلوگیری از توزیع و عرضه خارج از شبکه این فرآورده عنوان کرد.

یاسمی با اشاره به اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت از سال گذشته در کشور افزود: بعد از اجرای این طرح تمایل مردم به سمت گاز مایع (LPG) افزایش یافت و توزیع آن را در استان با مشکلاتی روبه‌رو کرد و از این رو ساماندهی توزیع آن در دستور کار قرار گرفت.


این مسئول تصریح کرد: اکنون در استان کرمانشاه پنج شرکت موزع و اصلی، ۱۲ تأسیسات و بیش از ۲۰۰ عامل توزیع‌کننده گاز مایع فعال است که گاز مایع مورد نیاز ۵۶ هزار خانوار و اصناف را در استان توزیع می‌کنند، ۵۶ هزار نفر در سامانه سدف ثبت‌نام کرده‌اند و واحدهای صنفی نیازمند به گاز مایع هم باید در این سامانه ثبت‌نام کنند و بعد از ثبت‌نام، دستگاه متولی باید آنها را تأیید کند و بعد از آن هم ما سهیمه‌ای بنا بر نوع فعالیت ماهانه آنها اختصاص می‌دهیم و کارت آنها را شارژ خواهیم کرد.

یاسمی افزود: اکنون در استان کرمانشاه پنج شرکت موزع و اصلی، ۱۲ تأسیسات و بیش از ۲۰۰ عامل توزیع‌کننده گاز مایع فعال است که گاز مایع مورد نیاز ۵۶ هزار خانوار و اصناف را در استان توزیع می‌کنند.

یاسمی در این باره افزود: در کنار این تعداد خانوار، یکسری اصناف مانند ایزوبام‌کارها، مجتمع‌های بین‌راهی، خانه باغ‌ها و سایر اصناف نیاز به گاز مایع دارند که بنا داریم با همکاری دستگاه‌های مرتبط از جمله استانداری، فرمانداری‌ها، میراث فرهنگی، حمل‌ونقل و پایانه‌ها، سازمان صمت، جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی توزیع گاز مایع به این اصناف را نیز ساماندهی کنیم.از مزیت های این طرح دریافت گاز مایع هر سیلندر کپسول ۱۱ کیلویی به قیمت ۹۷۰۰ تومان در سراسر استان که ماهیانه برای هر خانوار ۴ کپسول در سامانه در نظرگرفته شده است.

وی درباره وضعیت عرضه بنزین در جایگاه‌های سوخت نیز عنوان کرد: به مردم اطمینان می‌دهیم طی چندین مرحله بر وضعیت عرضه بنزین در جایگاه‌ها نظارت می‌شود و امکان کم فروشی و یا عدم مطابقت سوخت خریداری شده با آنچه که بر تابلو نازل جایگاه درج شده وجود ندارد.

یاسمی از گشت‌های شبانه و روزانه که برای نظارت بر جایگاه‌ها اعمال می‌شود یاد کرد و ادامه داد: زاویه دید دوربین مدار بسته جایگاه‌ها نیز با همکاری ما مشخص می‌شود و امکان نظارت بر آن وجود دارد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه با بیان اینکه پیمانه گردان داخل تلمبه جایگاه‌ها نیز ماهانه بررسی و پلمب می‌شود و کاور روی تلمبه نیز چهار بار پلمب می‌شود، خاطرنشان کرد: فک پلمب و دستکاری آن با جرایم زیاد همراه است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار