معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه تعطیلی گسترده بدون مشارکت مردم نمی تواند از انتشار کرونا بکاهد، گفت: ازدحام در خیابان ها و مغازه ها از علل انتقال سریع این ویروس خطرناک است.
کد خبر: ۹۱۷۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵ 17 November 2020

زمانی تعطیلی ها در مهار کرونا تاثیر گذار است که مردم در خانه بمانند

به گزارش «تابناک البرز» دکتر محمد نوری سپهر در نشست خبری اظهار داشت: زمانی تعطیلی ها در کنترل و مهار کرونا تاثیر گذار است که مردم در خانه های خود بمانند و از تردد غیر ضروری در سطح شهرها خودداری کنند.

وی ادامه داد: اگر  تعطیلی برخی مشاغل و دور کاری کارکنان به ازدحام جمعیت در خیابان ها بینجامد و یا دور همی ها و میهمانی ها را بیشتر کند، انتقال و  انتشار ویروس کرونا را بیشتر خواهد کرد.

معاون تحقیقات دانشگاه  علوم پزشکی البرز، علت طولانی شدن موج سوم کرونا را  افزایش قدرت سرایت بیماری و عدم رعایت  پروتکل ها توسط مردم  دانست و گفت: انتظار می رود  از شنبه با آغاز تعطیلات و محدودیت ها ، مردم همکاری جدی داشته باشند  و شاهد فروکش این اپیدمی باشیم .

 وی گفت:  کادر بهداشت و درمان ، توانایی بی نهایت ندارند و بیش از ۹ ماه است که به طور شبانه روز به بیماران خدمات رسانی می کنند.

 نوری سپهر بیان داشت: البرز همچنان  در وضعیت قرمز  است  و همه خدمتگزاران مردم در دانشگاه علوم پزشکی با تمام توان در کنار حمایت دستگاه های اجرایی استان ، با قدرت برای کنترل بیماری تلاش می کنند. 

وی ادامه داد : اگر  در این برهه ی حساس  همه همکاری و تلاش نکنیم  ، شاید این سناریو هم جواب ندهد ، چرا که اقتصاد کشور و کسب و کار مردم را نمی توان برای مدت طولانی تعطیل کرد.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون نزدیک به ۲۵ هزار البرزی دربیمارستان ها بیستری شده اند که بیش از ۲ هزار نفر آنان جان باخته اند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار