مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و مسئول کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی البرز گفت: محدودیت‌های شدید کرونایی سطح قرمز از اول آذر در شهرستان‌های کرج، فردیس، ساوجبلاغ و نظرآباد اعمال می‌شود.
کد خبر: ۹۱۷۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹ 19 November 2020

به گزارش «تابناک البرز» ناصر مقدم گفت: بر اساس مصوبه چهل و چهارمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، که به ریاست جناب آقای دکتر روحانی برگزار شد، مقرر گردید که محدودیت‌های جدید و شدیدتر کرونایی برای ۲۵ استان از جمله استان البرز، اجرا و اعمال گردد که طی آن کلیه مشاغل به جز مشاغل سطح یک شامل مراکز عرضه کننده مایحتاج ضروری مردم، دستگاه های خدمت‌رسانی ضروری، مراکز امداد و نجات، فروشگاه‌های زنجیره ای، مراکز درمانی و سلامت شامل بیمارستان ها و مطب ها و مراکز تامین زیرساخت های آب، برق، گاز و تلفن، تعطیل خواهند بود و ادارات دولتی نیز با حداکثر یک سوم کارکنان فعالیت و حق حضور دارند.

مقدم خاطرنشان کرد:‌ در طرح اجرائی مصوبه مذکور، مناطق مدنظر به سه دسته تقسیم شده است. مناطق سطح سه یا قرمز و مناطق سطح دو یا نارنجی و مناطق سطح یک یا زرد تقسیم شده‌اند که برای هر منطقه، محدودیت‌هایی متناسب با شرایط و سطح انتشار ویروس کرونا در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: محدودیت‌های شدید کرونایی سطح قرمز از اول آذر در شهرستان‌های کرج، فردیس ، ساوجبلاغ و نظرآباد اعمال می‌گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: محدودیت‌های مهمی نیز درخصوص تردد بین شهری برای وسایط نقلیه تعیین شده است که غالبا بوسیله دوربین‌های کنترل هوشمند اجرائی می گردد و طی آن ماشین‌هایی که پلاک آنها متعلق به شهرهای مناطق سطح سه یا قرمز و مناطق سطح دو یا نارنجی باشند، حق ورود به سایر شهرها را ندارند و درصورت تخطی و ورود، با جرایم سنگین مالی روبرو خواهند شد و از طرف دیگر نیز پلاک‌های غیر بومی، حق ورود به شهرهای قرمز را نخواهند داشت.

وی افزود: در اجرای محدودیت های تعیین شده دو هفته ای تردد وسایل نقلیه با پلاک‌های استان های البرز و تهران، بین دو استان مشمول ممنوعیت نمی‌شود.

مسئول کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی البرز ادامه داد: کلاسهای درس در کلیه مدارس و دانشگاه‌های مستقر در مناطق سطح هشدار سه، دو و یک، به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد و همچنین فعالیت مراکز فرهنگی و مذهبی نیز تعطیل خواهد بود و به مدت دو هفته نماز جماعت و نمازهای جمعه تعطیل می شود.

مقدم افزود:‌ در شهرهای مناطق سطح سه یا قرمز سقف نفرات حاضر در جلسات اداری ۱۵ نفر تعین گردیده و عنداللزوم بقیه مدعوین به صورت مجازی و از طریق وبینار حضور خواهند داشت و در مناطق سطح دو یا نارنجی سقف افرادی که می توانند در جلسه حضور داشته باشند، ۲۰ نفر و در مناطق سطح یک یا زرد نیز سقف تعداد نفرات ۳۰ نفر تعیین شده و بیشتر از آن ممنوع است.

وی افزود: در این طرح وضعیت حضور و برنامه کاری پرسنل نیروهای مسلح بر اساس دستورالعمل ستاد کل نیروهای مسلح، تعیین و ابلاغ خواهد شد و بانک‌ها نیز ادامه فعالیت خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار