معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: هدف اختصاصی طرح ملی شهید حاج قاسم سلیمانی کاهش میزان بستری بیماران و مرگ و میر ناشی از کروناست.
کد خبر: ۹۱۸۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴ 22 November 2020

به گزارش «تابناک البرز» شهاب مستوفی در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص اجرای طرح بسیج ملی با عنوان طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان البرز اظهار کرد: با توجه به پیک سوم و شیوع و گسترش بیماری کووید _۱۹ در کشور و استان طرح جدیدی تحت عنوان طرح شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز شد.

وی با بیان اینکه این طرح مشترک با همکاری سازمان بسیج، سازمان بهداشت، هلال احمر، سازمان‌های مردم‌نهاد، آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها اجرا می‌شود، تصریح کرد: این طرح در محل‌های مختلف اجرا می‌شود و اساس کار آن محله‌محور و خانواده‌محوری است، هدف این است که در سطح کشور تمام مردم پای کار باشند، چراکه تجربه نشان داده طرحی که مردم در آن دخیل بودند، موفق واقع شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اهداف اختصاصی مد نظر در طرح ملی شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: اولین هدف طرح، قطع زنجیره انتقال ویروس است، در این زمینه پروتکل‌های بهداشتی باید با دقت بیشتری اجرایی شوند.

وی ادامه داد: آنچه در این طرح مدنظر قرار گرفته شده است، اینکه ۸۰ درصد پروتکل‌ها در یک ماه اول و ۹۰ درصد در سه ماه بعدی سال باید اجرا شود.
مستوفی از جمله اهداف اختصاصی دیگر طرح ملی شهید حاج قاسم سلیمانی را کاهش میزان بستری بیماران، کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری کووید _۱۹ و همچنین پوشش حمایتی از گروه‌های پرخطر عنوان کرد.
وی با بیان اینکه در این راستا راهبردهای مختلفی عملیاتی و اجرا می‌شود، اظهار کرد: مقرر شد راهبرد اول تشدید نظارت‌های پروتکل‌های بهداشتی توسط حوزه بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای در معاونت بهداشت با همکاری سازمان بسیج مستضعفین و هلال احمر پیگیری شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز راهبرد دیگر را انجام فراگیر تست‌های پی سی آر دانست و عنوان کرد: این تست به شکل گسترده‌تر و هوشمند انجام خواهد شد، بر این اساس از خوشه‌هایی که احتمال درگیری در آنها زیاد است، تست پی سی آر بیشتری گرفته می‌شود و به دنبال آن قرنطینه خانگی که از اهداف اصلی این طرح است انجام و افرادی که تستشان مثبت بود، ایزوله و قرنطینه می‌شوند.

وی از جمله نکات حائز اهمیت در کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا را حفاظت از افراد و اقشار آسیب‌پذیر دانست و بیان کرد: آن دسته از افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای، افزایش وزن، دیابت و سنین بالا دارند، در این طرح مد نظر قرار گرفته می‌شوند.

مستوفی با تأکید بر اینکه ایجاد محدودیت‌های هوشمند در مهار کرونا مؤثر است، متذکر شد: همچنین تقویت فرآیند درمان بیماران سرپایی باعث می‌شود آمار مراجعه به بیمارستان کمتر باشد که این امربه قطع زنجیره کرونا کمک می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار