دادستان عمومی و انقلاب کرج گفت: وزیر نیرو قول داد؛ با افزایش حق آبه رودخانه کرج از بروز مشکل زیست محیطی در جریان انتقال آب این رودخانه به تهران جلوگیری شود.
کد خبر: ۹۱۸۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲ 22 November 2020

به گزارش «تابناک البرز» حسن مددی از وعده وزارت نیرو برای حل نگرانی‌های مردم و مسئولان استان در زمینه کاهش میزان حق آبه و بیم به خطر افتادن محیط زیست منطقه خبر داد و گفت: با توجه به دغدغه‌های موجود در خصوص طرح انتقال آب از سد امیرکبیر به تهران از طریق تونل، موضوع مورد پیگیری تلفنی و مکتوب دادستانی قرار گرفت.
وی افزود: بر اساس مکاتبه وزیر نیرو اعلام شده؛ از آنجایی که این طرح در کمیسیون امور زیربنایی محیط زیست هیئت دولت تصویب شده، دغدغه‌های محیط زیستی در اجرای آن اعمال شده است.
دادستان عمومی و انقلاب کرج گفت: وزارت نیرو اعلام کرده؛ حق‌آبه رودخانه کرج 64.5 میلیون کیلومتر مربع در سال است که بخشی از آن از منابع میان حوضه‌ای و در صورت کمبود از طریق رهاسازی سد کرج تامین خواهد شد؛ بر این اساس با توجه به ظرفیت تصفیه‌خانه‌های 1و 2 تهران و استقرار آبگیر بیلقان، حق‌آبه رودخانه کرج در خشک‌ترین سال‌ها نیز چندین برابر نیاز زیست محیطی این رودخانه خواهد بود و جای نگرانی وجود ندارد.
مددی گفت: سهم تخصیصی آب شرب استان از سد امیرکبیر و طالقان از 55 میلیون متر مکعب به 110 میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت و بنابر اعلام وزارت نیرو، درصد بهره‌مندی استان از آب‌های‌های سطحی از 20 به 40 درصد افزایش می یابد. مصرف آب شرب استان در حال حاضر 260 میلیون متر مکعب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار