معاون هماهنگ‌کننده حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه البرز گفت: بسیجیان در تغسیل و تدفین متوفیان کرونا نقش مؤثری داشته‌اند.
کد خبر: ۹۱۸۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶ 22 November 2020

به گزارش «تابناک البرز» حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد رسولی با تبریک هفته بسیج به خانواده معظم شهدا، ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: یکی از نکاتی که امام راحل در بحث پایه‌گذاری بسیج لحاظ کردند و بعدها توسط مقام معظم رهبری نیز تقویت شد و همچنین مسئولین سپاه به دنبال تقویت این شاخصه بودند، بحث تقویت بُعد معنوی است.

وی افزود: آنچه در سپاه و بسیج تولید قدرت می‌کند، معنویت نیروهای بسیجی است.

معنویت در بسیج مولد قدرت است

معاون هماهنگ‌کننده حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز تصریح کرد: امکان دارد یک نیروی نظامی به لحاظ عِده و عُده خیلی سرآمد از سایر نهادهای نظامی باشد اما بدون تعهد و اعتقاد به قدرت لایزال الهی ناتوان باشد؛ این اعتقاد تولید قدرت می‌کند و معنویت در بسیج مولد قدرت است.

وی ادامه داد: بر اساس آنچه آیات قرآن بیان می‌کند، آنچه بر اساس تقوا و معنویت پایه‌گذاری شود، قطعاً دوام و ثبات دارد و مورد توجه است.

رسولی با اشاره به اینکه اولین شاخصه و ویژگی بارز و ممتاز بسیج بحث معنویت بسیجیان است، عنوان کرد: هر قدمی که بسیجیان در راستای خدمت‌رسانی به مردم و جامعه برداشته می‌شود، برای منافع مادی نبوده بلکه برای کسب رضایت حق‌تعالی است.

وی در خصوص خدمات‌رسانی بسیج در زمینه ویروس کرونا گفت: بسیج یک مجموعه چندبعدی است که در عین اینکه یک‌نهاد نظامی نیست؛ اما میدان اثر و عمل نظامی، فرهنگی و اقتصادی دارد.

معاون هماهنگ‌کننده حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با تأکید بر اینکه در واقع بسیج مخاطب مشکلات جامعه است، تصریح کرد: بسیج بر اساس اعتقاداتی که دارد، چراکه خودش را تکلیف‌مدار و تکلیف محور می‌داند، یاری‌رسان مردم بوده است.

وی با بیان اینکه بسیج در عرصه‌های مختلف همانند، بحث محرومیت‌زدایی، بلایای طبیعی و اخیراً همواره مؤثر واقع شده، تأکید کرد: بسیج در بحث مبارزه با ویروس همه‌گیر کرونا میدان‌دار مبارز با ریشه‌کنی ویروس کرونا بوده و در مقاطع مختلف در این زمینه ورود پیدا کرد، همچنین در روزهای آغاز شیوع کرونا به گندزدایی و ضدعفونی معابر و مکان‌های عمومی پرداخت.

رسولی با بیان اینکه در بحث کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرها در اوایل عید، بسیج بیشترین حضور و همکاری را با دولت داشت، گفت: در بحث توزیع اقلام بهداشتی از روز اول به صورت جهادی پای‌کار بوده و این جهاد شبانه‌روزی ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بسیجیان در تغسیل و تدفین متوفیان کرونا نقش مؤثری داشته‌اند، عنوان کرد: بنا به آیه شریفه ۸۸ سوره شعرا که می‌فرماید؛ یَوْمَ لا یَنْفَعُ مالٌ وَ لا بَنُونَ إِلَّا مَنْ أَتَی اللهَ بِقَلْبٍ سَلِیم در روز قیامت نه مال و نه فرزند منفعت می‌رساند و انسان از برادر خود فراری است مگر اینکه دارای قلب سلیم باشد و مصداق بارز این آیه این است که متأسفانه در بحث کرونا شاهد بودیم خیلی‌ها از نزدیکان خود فراری بودند و تنها بسیج طلاب و محلات با جان و دل آمدند و بدون و منت با اشتیاق و در راستای مهار و با ریشه‌کنی ویروس کرونا قدم برداشتند و این نهضت همچنان ادامه دارد.

معاون هماهنگ‌کننده حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با تأکید بر اینکه بسیج در دامنه راهی ایستاده که در رأس این قله ولایت‌فقیه وجود دارد، بیان کرد: بسیج پژواک منویات مقام معظم رهبری است، آنچه رهبر انقلاب به دنبال تحقق آن در جامعه است بسیج خود را موظف می‌داند در میدان عمل پای‌کار باشد.

وی افزود: بسیج به‌اندازه‌ای توان و ظرفیتش به دنبال اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری است و خود را مخاطب دستورات رهبر انقلاب می‌داند، در همه برهه‌هایی که پیش روی ما بوده و با تمام تلاش به دنبال تحقق آرمان‌های حضرت امام و رهبر انقلاب در جامعه اسلامی است.

رسولی در خصوص ولایت‌پذیری و تبعیت پذیری از فرامین منویات رهبر معظم انقلاب، بیان کرد: بسیجیان در زلزله سر پل ذهاب و سیل گلستان و خوزستان حضور به‌موقع داشتند، چراکه مقام معظم رهبری دغدغه‌شان خدمت‌رسانی به مردم بی‌پناه سیل‌زده و زلزله‌زده بود و بسیج یکی از قشرهایی بوده که با تمام وجود به دنبال فرامین منویات مقام معظم رهبری است.

وی متذکر شد: بحث خدمات‌رسانی و اتکا به توان داخلی در همه حوزه‌های جزو اهداف اصلی بسیج بوده و خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار