رییس اتحادیه مرغ، تخم مرغ و ماهی کرج با بیان اینکه نوسانات قیمت مرغ روی بازار این صنف تاثیر دارد، گفت: با افزایش قیمت، قدرت خرید مردم کاهش دارد و با مشکل مواجه می شوند.
کد خبر: ۹۱۹۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷ 25 November 2020

به گزارش «تابناک البرز» کاظم حاجی محمدی با بیان اینکه افزایش و تغییر در نرخ مرغ به صورت سراسری است، در خصوص نظارت بر قیمت و فعالیت واحدهای صنفی گفت: مشکل اصلی واحدهای صنفی مرغداران ما در استان عدم صدور فاکتور توسط فروشنده است و چندین سال است با این مشکل دست به گریبان هستیم.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۰۰ واحد صنفی پروانه دار در کرج فعالیت دارند و تعدادی هم در دست اقدام برای اخذ مجوز داریم، افزود: مرغداران و عاملین فروش برای مرغ فروشان، فاکتور صادر نمی کنند تا واحدهای صنفی برای خرید مدرک مستند داشته باشند. وقتی مرغدار فاکتور صادر نکند، مشخص نیست قیمت خریداری شده توسط واحدهای صنفی چه قدر است تا ۱۰ درصد سود روی آن محاسبه و فاکتور صادر شود و ما بتوانیم قیمت ها را نظارت و کنترل کنیم.

رییس اتحادیه مرغ فروشان کرج در توضیح این امر گفت: مرغداران زیر مجموعه جهاد کشاورزی هستند، اما عاملین کشتار متولی مشخصی ندارند تا ساماندهی شوند.

حاجی محمدی در پاسخ به این پرسش که آیا نمی توان به واحدهای صنفی ابلاغ کرد تا از عاملین فروش مرغ خریداری نکنند که فروشنده مجبور به صدور فاکتور شود، گفت: می توانیم اما در این شرایط مرغ وارد بازار نمی شود و واحدهای صنفی با مشکل مواجه می شوند.

هم مردم به گوشت مرغ نیاز دارند که در این صورت بازار با مشکل مواجه می شود و هم با توجه به اینکه اغلب واحدهای صنفی ما اجاره ای هستند، در صورت عدم فروش و فعالیت واحدهای صنفی ما هم  مشکل مواجه می شوند. در نتیجه مجبور به خرید مرغ از عاملین فروش و فروش به مردم هستند.

وی افزود: عدم صدور فاکتور توسط عاملین فروش مرغ گاهی باعث می شود، وقتی بازرسین ما یا تعزیرات و دیگر دستگاه های نظارتی برای بازرسی به واحدهای صنفی مراجعه می کنند، به دلیل عدم اثبات قیمت خرید توسط واحد، مشمول جریمه شود.

رییس اتحادیه مرغ، تخم مرغ و ماهی کرج اظهار کرد: برای حل این مشکل بارها نامه نگاری کرده و از اتاق اصناف خواستیم تا از طریق ستاد تنظیم بازار کشور، فروشندگان ملزم به صدور فاکتور فروش شوند.

وقتی فاکتور باشد مغازه دار هم ۱۰ درصد سود خود را روی فاکتور کشیده و به مردم می فروشد. در این صورت می توان برای نظارت بهتر و کنترل قیمت اقدام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار