دادستان دهلران گفت: ۱۷ کلاهبردار زمین‌خوار در این شهرستان که اقدام به فروش مال غیر کرده‌اند، بازداشت و تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۲۴۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰ 16 December 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛صابر نجومی اظهار داشت : با توجه به تصرف غیرقانونی اراضی ملی در منطقه ۹ دی شهر دهلران توسط عده‌ای زمین‌خوار، موضوع به صورت فوری در دستور کار قرار گرفت.

وی یادآور شد: این افراد زمین‌خوار با کلاهبرداری و فروش مال غیر به افراد فاقد زمین مسکونی اقدام کرده‌اند که در این راستا ۱۳ نفر با قرار قانونی روانه زندان و چهار نفر نیز تحت تعقیب قضایی هستند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دهلران گفت: این افراد با قولنامه‌های نامعتبر و بدون ارزش قانونی اقدام به فروش اراضی ملی با قیمت کمتر از ارزش واقعی آن، می‌کردند.

نجومی اظهار داشت: اختلاف اراضی بین یک طایفه در شهر دهلران وجود دارد که این موضوع در شرف حل شدن است و این افراد سودجود از این شرایط که دولت در حال حل و فصل کردن اراضی مورد اختلاف است سوء استفاده و اقدام به کلاهبرداری و فروش مال غیر کرده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دهلران تاکید کرد: دستور تخریب و قلع و قمع این واحدهای غیرمجاز هفته گذشته در شورای تامین شهرستان مطرح و مصوب شد که روز گذشته بدون کمترین درگیری و با حضور نیروی انتظامی اجرایی شد.

نجومی افزود: ادارات راه وشهرسازی، شهرداری و منابع طبیعی به عنوان دستگاه‌های متولی قبل از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز موضوع را پیگیری و از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی ملی جلوگیری کنند.

وی یادآور شد: خریداران زمین باید از صحت و سقم قانونی بودن یا نبودن اراضی مورد خریداری اطمینان حاصل و از دستگاه‌های متولی استعلامات لازم را قبل از معامله و ساخت و ساز اخذ کنند.

دادستان دهلران افزود: خریداران قبل از خرید هر گونه زمین مسکونی استعلامات قانونی را اخذ کنند که دچار مشکل نشوند و این دادستانی آمادگی کامل دریافت شکایت افرادی که از زمین‌خواران زمین خریده‌اند را در اسرع وقت با توجه به کلاهبرداری و فروش مال غیر دارد و با متخلفان و زمین‌خواران برابر قانون برخورد می‌کند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار