با حضور وزیر راه و شهرسازی؛
بهره‌برداری از چند پروژه در فرودگاه سپهبد شهید قاسم سلیمانی اهواز روز پنجشنبه با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.
کد خبر: ۹۲۴۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶ 17 December 2020

آیین بهره‌برداری از پروژه های فرودگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اهواز روز پنج شنبه با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان استان خوزستان با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال برگزار شد.

احداث پایانه مسافری خارجی این فرودگاه به مساحت ۶ هزار و ۸۰۰ متر مربع، افزایش سرانه مسافری به میزان ۷۰۰ هزار نفر در سال با اعتبار یک هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال ، خرید و نصب سیستم روشنایی باند و سیستم SFLS(سیستم تقرب فوق پیشرفته)، ۲ دستگاه دیزل و ژنراتور ، ۲ دستگاه چیلر و پنج دستگاه هواساز با اعتبار ۴۴۰ میلیارد ریال و همچنین احداث محوطه جبهه زمینی، محوطه‌سازی و راه دسترسی پایانه به اپرون(توقفگاه وسایل پرنده) به مساحت ۱۷۰ هزار متر مربع با اعتبار ۶۵۵ میلیارد ریال از جمله پروژه هایی هستند که امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

با احداث این پایانه مسافری ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر در این فرودگاه بین‌المللی به میزان ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سال، و ارسال و دریافت بار به میزان ۱۸ هزار تن در سال فراهم شده است.

برای گام نهایی طرح عملیات تکمیل و بهره‌برداری از این پایانه مسافری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال از اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران هزینه شده که علاوه بر ایجاد بستر مناسب برای پروازهای خارجی و حجاج، باعث الحاق فضای قدیمی پایانه خارجی به پایانه داخلی فعلی شده است.

همچنین گام نخست محوطه سازی جبهه زمینی این پایانه و راه دسترسی به اپرون به مساحت ۶۰ هزار متر مربع به بهره‌برداری رسیده و ۱۱۰ هزار متر مربع دیگر نیز در گام‌های بعدی قرار دارد.

با توجه به تکمیل و بهره برداری از پایانه جدید خارجی فرودگاه سپهبد شهید سلیمانی اهواز و لزوم اصلاح و بهینه سازی محوطه و مسیرهای تردد مسافران و استقبال و بدرقه کنندگان، طراحی محوطه سازی لند ساید( جبهه زمینی ) این فرودگاه به متراژ ۱۷۰ هزار متر مربع در دستور کار قرار گرفت و پس از انجام تشریفات قانونی قرارداد برای انجام عملیات اجرایی منعقد شد که گام نخست این پروژه به متراژ ۶۰ هزار متر مربع آماده بهره‌برداری شده است.

وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه برای بهره‌برداری از چند پروژه فرودگاهی، راه و شهرسازی و حمل ونقل جاده‌ای در سفری یک روزه وارد خوزستان شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار