رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک مرکز استان البرز با بیان اینکه "در یک‌سال گذشته هیچ پوشاکی از طریق کمرگ ثبت سفارش نشده است" گفت: پوشاک خارجی موجود در فروشگاه‌های استان قاچاق هستند.
کد خبر: ۹۲۵۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲ 19 December 2020

به گزارش «تابناک البرز» میراسماعیل صدیق با اشاره به اینکه "از چند سال گذشته دولت واردات پوشاک قاچاق و منسوجات و ملزومات این صنعت به کشور را ممنوع اعلام کرد" اظهار داشت: به دنبال اعلام این تصمیم به واحدهای صنفی فروشنده پوشاک اجازه داده شد هر میزان پوشاک خارجی که از قبل در این فروشگاه ها وجود داشته به فروش برسد اما بعد از آن ملزم به رعایت دستورالعمل مربوطه هستند.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون دیگر ثبت سفارش پوشاک خارجی و ملزومات آن از طریق گمرک انجام نشده است، افزود: بنابراین هر آنچه تحت عنوان نمونه کار خارجی در واحدهای صنفی فروشنده پوشاک مشاهده شود، قاچاق محسوب می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مرکز استان البرز با اشاره به اینکه مجموعه‌های زیادی تحت عنوان نماینده برندهای خارجی در کشور فعالیت می‌کردند، بیان کرد: در این رابطه از سوی دولت اعلام شد که مدیران این مجموعه‌ها اگر مدارکی دال بر اینکه نماینده یک برند خارجی خاص هستند را ارائه کنند از سوی آنها پذیرفته می‌شود، در غیر صورت این نمایندگی بسته می‌شود.

صدیق با بیان اینکه تصمیم دولت مبنی بر شناسایی نمایندگی حقیقی برندهای خارجی صنعت پوشاک موجب تعطیلی بسیاری از نمایندگی‌های غیرواقعی در کشورمان شد و به دنبال اجرایی شدن این تصمیمات، برندهای داخلی تمامی تولیدات خود را به تولیدکنندگان داخلی سپردند و این امر سبب بهبود وضعیت تولید پوشاک در ایران شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک مرکز استان البرز با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون ارزش افزوده کارخانه‌های تولیدی پوشاک افزایش داشته است، عنوان کرد: از سویی برندسازی و بهبود کیفیت کارهای داخلی حاصل شده است و از سویی دیگر به سمت صادرات پوشاک حرکت کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه چند عامل سبب شد که در کشور واردات پوشاک خارجی به زیر 10 درصد برسد که نوسانات ارزی، شیوع کرونا و ممنوعیت فروش نمونه کارهای خارجی از جمله این عوامل بوده است، ادامه داد: در حال حاضر اگر پوشاک خارجی در سطح واحدهای صنفی مشاهده شود، به ظن قاچاق جمع آوری می‌شود و جرائم سنگینی برای فروشندگان به همراه دارد.

رئیس اتحادیه صنف پوشاک فروشان کرج با این توضیح که متاسفانه خیلی از تولیدکنندگان  پوشاک داخلی کارهای خود را با نام برندهای خارجی به فروش می‌رسانند، عنوان کرد: به عبارتی کالای غیراصل را به نام یک برند غیرایرانی و به قیمت بالا به مردم می فروختند، به همین دلیل وزارت صمت درج کد شناسه کالا برای تولیدات داخلی را در قالب یک بخشنامه به تولیدکنندگان پوشاک ایرانی ابلاغ کرد، اما این مهم به‌طور کامل اجرایی نشد؛ چون در شرایط کرونا خیلی از کسبه دچار خسارت‌های زیادی شدند.

وی در بخش دیگری با مثبت ارزیابی کردن اقدام برندهای داخلی در راستای خریداری تولیدات ایرانی، گفت: این مهم منجر به افزایش مصرف پوشاک ایرانی شده است، از طرفی مردم نیز به خریداری اجناس تولید داخل تمایل بیشتری پیدا کرده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار