فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری یک سارق حرفه‌ای خودرو که با پراید مسروقه در حال تردد بود، خبر داد. کلاهبرداری که در بستر اینترنت اقدام به خرید طلا از مردم می کرد به دام قانون افتاد.
کد خبر: ۹۲۵۴۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۳:۵۶ 20 December 2020

به گزارش تابناک قم، سردار سید محمود میرفیضی، فرمانده انتظامی استان قم اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودرو و داخل خودرو در قم، موضوع در دستور کار مأموران انتظامی استان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران کلانتری ۲۸ شهرقائم حین گشت زنی با مشاهده یک خودروی پراید مسروقه که در حال تردد بود، بلافاصله نسبت به توقیف آن اقدام و متهم را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان این که نامبرده طی تحقیقات پلیس به ۲۰ فقره سرقت داخل خودرو و ۴ فقره سرقت خودرو اعتراف کرده است، ادامه داد: در نهایت متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شد.

سردار میرفیضی در پایان بر عزم جدی پلیس در برخورد با سارقان تأکید کرد و از شهروندان خواست به منظور پیشگیری از سرقت، ضمن تجهیز خودروی خود به قفل فرمان، قفل پدال و سیستم ضد سرقت استاندارد در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با تماس با ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

کلاهبرداری اینترنتی در پوشش خرید طلا

جوان 25 ساله ای که سه دوره قهرمان مسابقات ورزشی نوجوانان جهان شده و میلیون ها تومان در پوشش خرید اینترنتی طلا در یکی از وبسایت ها کلاهبرداری کرده است دستگیر شد.

این متهم با رصد دقیق فضای مجازی طعمه هایی را شکار می کرد که قصد فروش طلا داشتند. او برای خری طلا گرمی 10 تا 20 هزار تومان گران تر پیشنهاد خرید می داده و نهایتا از فروشنده شماره حساب یا شماره شبا می گرفته و با آگاهی از نقص سیستم بانکی فروشنده را فریب داده تا جایی که پیامک تایید حواله را با پیامک واریز اشتباه گرفته و طلا را تحویل می دادند.

این متهم تا اینجا بیش از 5 شاکی دارد و پول های بادآورده را به راحتی به باد داده و تنها در دو ماه 80 میلیون تومان هزینه اقامت هتل کرده است و اکنون که در چنگال قانون افتاده چیزی در بساطش باقی نمانده است.

این جوان 25 ساله که معتاد به تریاک هم است اکنون در چنگ قانون است و پشیمان شده و می گوید دیگر مرتکب چنین خطایی نمیشود، اما این حرف ها را یک سال قبل هم گفته بود زمانی که طلا میخرید و دلار تقلبی می فروخت و دیگر راه برگشتی ندارد.

اما این نکته جالب توجه است که چرا با وجود اینهمه طلافروشی افرادی در فضای مجازی اقدام به فروش طلا می کنند و چرا برخی طلافروش ها برای سودی بیشتر اقدام به خرید طلای بدون فاکتور می‌کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار