فرمانده انتظامی استان از کاهش ۱۲ درصدی جرایم سایبری در هشت ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۵۷۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰ 20 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،سردار حسن مفخمی شهرستانی افزود: کلاهبرداری در سایت های درج آگهی در صدر جرائم اینترتی در استان است.
وی یادآورشد:ايجاد امنيت و کاهش مخاطرات براي فعاليت‌هاي علمي، اقتصادي و صيانت از هويت ديني و ملّي و همچنين مراقبت و پايش از فضاي سايبري براي پيشگيري از تبديل شدن اين فضا به بستري ناامن براي خانواده و از سويي ممانعت از تعرّض به ارزش‌ها و هنجارهاي اجتماعي از جمله‌ تأکيدات پليس در امنيت فضاي سايبري است.
وی با اشاره به کاهش ۱۲ درصدی وقوع جرائم سایبری در هشت ماهه نخت سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهار داشت: در این بازه زمانی نیز شاهد کاهش ۵۵ درصدی درپرونده‌های برداشت‌های اینترنتی می باشیم که دلیل عمده آن به دلیل فعال شدن رمز دوم پویا است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: طی بررسی های صورت گرفته از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۷ درصد از کل جرایم سایبری در حوزه کلاهبرداری اینترنتی ،۳۲ درصد ازجرائم مربوط به برداشت غیرمجاز، ۲۰ درصد جرائم هتک حیثیت و نشر اکاذیب و ۱۱درصد نیز مربوط به سایر جرائم از قبیل دسترسی غیرمجاز، تهدید و اخاذی می‌باشد .

افزایش ۷۹ درصدی کلاهبرداری سایبری در استان مرکزی

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه بر خلاف تلاش های صورت گرفته در خصوص محدود کردن کلاهبرداران و سارقان اینترنتی با فعال کردن رمزهای OTP اضافه کرد: با توجه به تمایل روزافزون هم‌وطنان به خریدهای اینترنتی کلاهبرداری های صورت گرفته از ابتدای سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش ۷۹ درصدی را نشان می دهد که این امر نیازمند دقت بیشتر کاربران فضای مجازی است.
سردار " مفخمی شهرستانی" افزود:کاربران هرگز فریب آگهی‌های جعلی موجود در سایت‌های درج آگهی را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده آگهی، اعتماد بی‌جا نکرده و مبلغ یا مبالغی را به‌حساب های اعلامی از طرف کلاهبرداران واریز نکنند و به این نکته توجه داشته باشند که واریز بیعانه با بهانه ی وجود مشتریان متعدد برای کالا یا خدمات، از پرتکرارترین شیوه و شگردهای کلاهبرداری بوده و اغلب پرونده‌های پلیس فتا استان به دلیل سوءاستفاده از اعتماد کاربران است.

۵ میلیارد ریال به مالباختگان سایبری در استان مرکزی مسترد شد

فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان این موضوع که در بازه‌ زمانی هشت‌ماهه اول سال بیش از ۵ میلیارد ریال به شکايت پرونده‌های مطروحه توسط پلیس فتا استان مسترد شده و اعلام داشت: این امر با توجه به اقدامات مؤثر و رسیدگی سریع کارشناسان پلیس فتا در استان ممکن شده است.
سردار مفخمی شهرستانی با اشاره به بسترهای دسترسی کاربران سایبری به پلیس فتا یادآورشد: با توجه به نیاز مبرم جرائم سایبری به اقدامات سریع و به‌موقع، فعالیت‌های زمینه‌ای و لازم برای ایجاد بستر مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا صورت گرفته و خدمت‌رسانی در سریع‌ترین زمان ممکن با مراجعه به سایت www.cyberpolice.ir و گزارش در بخش گزارش‌های مردمی امکان‌پذیر خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار