متهمی که با ادعای دعانویسی برای رفع اختلافات خانوادگی، مبلغ قابل توجهی از یک شهروند قمی دریافت کرده بود، بازداشت شد. به شهروندان توصیه می‌شود برای رفع مشکلات خود از متوسل شدن به افراد شیاد با وعده‌های واهی و پرداخت وجه جدا بپرهیزند.
کد خبر: ۹۲۵۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۳ 21 December 2020

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام نوری، دادیار شعبه هفتم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب قم گفت: متهمی که با ادعای دعانویسی برای رفع اختلافات خانوادگی، مبلغ ۲۳ میلیون تومان از یکی از شهروندان دریافت کرده بود، بازداشت شد.

وی با اشاره به صدور کیفرخواست برای متهم افزود: این افراد با سوءاستفاده از باور‌های دینی مردم و فشار روانی ناشی از مشکلات زندگی، مبالغ میلیونی کلاهبرداری می‌کنند.

حجت‌الاسلام نوری اضافه کرد: این دعانویس قلابی برای جلب اعتماد و فریب مشتریان خود، نتایج موفق دعانویسی‌هایش در دفع جن و رضایت مشتریان سابقش را بازگو می‌کرد.

وی ادامه داد: با طرح شکایت فرد مالباخته و بررسی پیامک‌های رد و بدل شده، متهم به جرم خود اعتراف کرد و با صدور دستور قضایی، بازداشت شد.

به گفته این مقام قضایی، در بازجویی از این متهم مشخص شد او فردی کم‌سواد است که حتی روان‌خوانی قرآن را نیز نمی‌داند و از روی کتاب‌های در دسترس خود اقدام به نوشتن طلسم‌ها می‌کرده است.

دادیار شعبه هفتم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب قم گفت: این دعانویسی‌های جعلی در مواردی زمینه‌ساز جرایم دیگری نظیر سرقت، روابط نامشروع، اخاذی، انتشار تصاویر و فیلم‌های خصوصی فرد برای دیگران و فیشینگ حساب بانکی شده و در بسیاری از موارد موجب تشدید اختلافات خانوادگی و تقویت آسیب‌های روحی و روانی شده است.

وی افزود: به شهروندان توصیه می‌شود برای رفع مشکلات خود از متوسل شدن به این افراد شیاد با وعده‌های واهی و پرداخت وجه جدا بپرهیزند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار