کد خبر: ۹۲۵۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷ 21 December 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سرهنگ روح الله شهبازی رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی و دستگیری افرادی که به جرم کلاهبرداری تحت عنوان همسریابی در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به انتشار مطالب و تصاویر مستهجن می کردند، خبر داد و گفت: با رصد کارشناسان پلیس فتا و مشاهده محتوای خلاف عفت و اخلاق منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرارگرفت.
این مقام انتظامی افزود: با بررسی‌های اولیه صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد متهمان با طراحی صفحاتی در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به انتشار تصاویر مستهجن و مطالب غیر اخلاقی می کردند و برای انجام امور منافی عفت از افراد دعوت و مبالغی را دریافت می‌کردند.
وی در ادامه افزود: با انجام اقدامات کارشناسی توسط کارشناسان این پلیس مشخص شد متهمان به جهت فرار از تبعات قانونی و جلب اعتماد برخی کاربران به بهانه پرداخت کمک‌های خیریه نقدی، کارت بانکی آن‌ها را در قبال پرداخت مبالغی اجاره می کردند و مبالغ سرقتی و وجوه نامشروع حاصل از اعمال مجرمانه خود را به این حساب‌ها انتقال می‌دادند.
سرهنگ شهبازی‌ پور یادآور شد: متهمان هنگامی که با مدارک و مستندات پلیس روبرو شدند صفحات شناسایی‌شده را متعلق به خود دانستند و هدف و انگیزه‌ خود از این کار را جذب دنبال کننده و کسب درآمد از این طریق اعلام کردند و در نهایت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: صاحبان کارت‌های بانکی باید به این نکته مهم توجه کنند که حفظ و نگهداری کارت‌های بانکی بر عهده دارنده مالک آن می‌باشد لذا تحت هیچ شرایطی اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند، زیرا این موضوع می تواند تبعات قانونی برای آن‌ها به دنبال داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار