معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس توافق حاصل شده با پلیس راهنمایی و رانندگی کشور مهلت پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراهها به احتمال زیاد از ۲۴ ساعت کنونی به ۷۲ ساعت یا بیشتر افزایش می یابد.
کد خبر: ۹۲۶۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵ 23 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، خیرالله خادمی در حاشیه بازدید از پروژه های کنارگذر شمالی و غربی با بیان اینکه الکترونیکی کردن عوارض آزادراهها از اقدامات بسیار مناسبی است که باعث برچیده شدن صف های طولانی در زمان های پیک ترافیک می شود افزود: باید شرایطی ایجاد شود تا هم سرمایه گذاران آزادراهها به چشم انداز درآمدی از محل دریافت عوارض دست یابند و هم مردم به سهولت و بدون فوت وقت عبور کنند.
وی یادآورشد: از شهروندان درخواست می کنیم که همکاری کنند زیرا الکترونیکی شدن دریافت عوارض نوعی اتوماسیون اداری محسوب می شود و پرداخت به موقع مبلغ می تواند باعث توسعه و ایجاد انگیزه در ورود سرمایه گذاران این حوزه باشد.
خادمی با بیان اینکه درصورتی که قبل از اقدام به تردد، عوارض پرداخت شود بهتر است گفت: در حین عبور هم فرصتی برای مالکان خودروها در نظر گرفته ایم تا حدود ۴۸ ساعت بعد از تردد نسبت به پرداخت مبلغ اقدام کنند.
وی با بیان اینکه اخیرا با پلیس راه و راهنمایی و رانندگی کشور توافقنامه ای امضا کردیم تا فرصت پرداخت عوارض آزادراهی را برای مدت ۷۲ ساعت و شاید هم بیشتر فراهم کنیم افزود: مردم در این بازه زمانی می توانند مبلغ را تسویه کنند.
وی با بیان اینکه در تمام دنیا پرداخت تعرفه عوارض آزادراهها قبل از عبور انجام می شود یادآورشد: مردم برای حق عبور از طریق کیف پول و یا خرید تکی برگه ها اقدام می کنند تا به راحتی و بدون توقف از هر آزادراهی عبور کنند، از این رو در ایران هم تلاش می کنیم زمینه را برای تردد آسان و بدون معطلی شهروندان فراهم کنیم.
خادمی گفت: توسعه آزادراهها علاوه بر ایجاد زمینه ای برای تردد ایمن مردم، از جنبه بین المللی و اینکه ایران بخشی از کریدورهای ارتباطی منطقه به شمار می آید بسیار مهم است و ضرورت دارد که از شرایط و موقعیت کشور برای بهره برداری از ترانزیت جهانی استفاده و بهره برداری کنیم.
وی افزود:از دیرباز ایران در مسیر جاده ابریشم قرار داشته و اکنون هم باید از فرصت ها برای تکمیل شبکه زیرساخت آزادراهها با کمک بخش خصوصی کمک بگیریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار