رئیس پلیس آگاهی البرز گفت: افرادی که با صدور چک‌های جعلی اقدام به خرید ۸۰۰ تخته فرش و تابلوفرش نفیس از فروشگاه‌های قم کرده بودند، در کرج دستگیر شدند.
کد خبر: ۹۲۶۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲ 26 December 2020

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ محمد نادربیگی اظهار کرد: در پی دریافت یک فقره حکم نیابت قضایی از استان قم مبنی بر کلاهبرداری از مغازه‌های فرش فروشی در شهر قم پیگیری موضوع و شناسایی افراد کلاهبردار در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

وی بیان کرد: طبق این پرونده، افرادی در پوشش خریدار فرش و تابلو فرش با مراجعه فروشگاه های بزرگ قم، اقدام به خرید تعداد زیادی فرش  و تابلوفرش نفیس و ابریشمی با ارائه چک‌های تقلبی می‌کنند و از منطقه متواری میشوند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: تحقیقات اولیه توسط کارآگاهان پلیس آگاهی قم در حال انجام بود که بنا به اظهارات تعدادی از شکات که متوجه شده بودند فرش‌های آنها در سایت خرید و فروش کالا برای فروش عرضه شده است که با هماهنگی های انجام شده با فروشنده قرار گذاشته شد و خریدار برای تحویل فرش‌ها نشانی مکانی در شهر کرج ارائه کرد.

وی افزود: پلیس آگاهی استان البرز با دریافت نیابت قضایی تحقیقات را در این خصوص آغاز و با بررسی سایت‌های خرید و فروش کالا و بر اساس اظهارات مال‌باختگان و با انجام اقدامات گسترده پلیسی سرنخی از متهمان را در منطقه رجایی شهر کرج  کشف کردند.

نادربیگی خاطرنشان کرد: کارآگاهان به محل مورد نظر اعزام شدند و پس از چندین ساعت تحت نظر قرار دادن مخفیگاه متهمان،در یک عملیات غافلگیرانه ۳ نفراز آنها را دستگیر و دربازرسی از محل ۸ تخته فرش ابریشمی کشف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز بیان کرد: متهمان ضمن اعتراف به خریدن ۸۰۰ تخته فرش و تابلوفرش‌ نفیس با چک جعلی اذعان داشتند فرش‌ها را در سایت‌های رسمی خرید و فروش کالا گذاشته و تعدادی را در یک انباری در تهران مخفی کرده‌اند. بر اساس نظر کارشناسان ارزش اموال ۲۱۵ میلیارد ریال برآورد شده و متهمان برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی استان قم منتقل شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار