مدیرکل محیط زیست استان البرز گفت: تغییرات پی‌درپی مدیریتی آفت جان ساماندهی پسماند کرج است.
کد خبر: ۹۲۷۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵ 27 December 2020

تغییر دائم پست مدیریتی پسماند فاجعه است/ ضرورت راه‌اندازی سیستم تصفیه‌خانه شیرابه

به گزارش «تابناک البرز» فردین حکیمی با اشاره به دفن زباله حلقه دره اظهار کرد: از جمله مهم‌ترین راهکارها و اقدامات لازم در کاهش میزان اثرات ناشی از پسماند را، می‌توان راه‌اندازی خطوط کمپوست، تسویه شیرابه‌ها و راه‌اندازی لندفیل مهندسی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه بوی نامطبوع حلقه دره حل نشده و واقعیت‌ها را انکار نمی‌کنیم، بیان کرد: وقتی که با دفن حداکثری و بازیافت حداقلی مواجه هستیم، شاهد تولید شیرابه خواهیم بود و در پی تولید شیرابه انتشار بوی نامطبوع در این منطقه وجود دارد در این راستا راهکارهای لازم باید اجرایی شوند.

مدیرکل محیط زیست استان البرز ادامه داد: برای حل این مشکل نخست باید تلاش کنیم، خطوط تولید کمپوست به صورت کامل راه‌اندازی شود، چراکه با راه‌اندازی کامل دو خط ۲۵۰ تن، ظرفیت تا ۸۰۰ تن افزایش پیدا می‌کند و این زیرساخت وجود دارد و باید این امر تسریع پیدا کند.

وی تصریح کرد: در بحث شیرابه تصفیه‌خانه باید راه‌اندازی شود، چراکه زیرساخت وجود دارد و با تکمیل این مهم تصفیه‌خانه باید راه‌اندازی شود.

حکیمی ادامه داد: همچنین در واحد پردازش باید مواد با ارزش تفکیک و استفاده مجدد شوند و با راه‌اندازی کارخانه پیروبیک می‌توان مواد پلاستیکی را در جهت تولید سوخت مایع استفاده کرد.

وی مهم‌ترین دلایل مشکل حلقه دره را تغییرات پی‌درپی و مستمر در پست‌های مدیریتی حوزه پسماند کرج عنوان کرد و گفت: هر مدیر طرح و برنامه خود را اجرا می‌کند و این آفت جان ما در حوزه پسماند شده است، اگر ثبات مدیریت باشد، قطعاً بسیاری برنامه‌ها قابل اجرا است و در حل معضل پسماند کمک می‌کند زیرا این موضوع قابل حل است.

مدیرکل محیط زیست استان البرز با اشاره به اینکه طی سه سال و نیم مدیریت در حوزه محیط زیست استان با ۶ مدیر پسماند در کرج کار کردم، خاطرنشان کرد: این فاجعه است وقتی‌که دائم پست مدیریتی تغییر پیدا می‌کند، مشکلات از بین نمی‌روند و این مهم همت عالی می‌طلبد.

وی در خصوص پسماند صنعتی عنوان کرد: مطالعات آن انجام شده و پیمانکار که بخش خصوصی است باید انتخاب شود و فعلاً متوقف است و این موضوع در حوزه اختیارات شهرداری کرج نیست.

ظرفیت ایجاد آلودگی هوا در البرز وجود دارد

حکیمی در بخش دیگری در خصوص آلودگی هوا در استان البرز اظهار کرد: در بحث آلودگی هوا عوامل هواشناسی خیلی تأثیرگذار است وقتی وارونگی رخ می‌دهد امکان جابه‌جایی هوا نیست بنابراین ظرفیت و پتانسیل ایجاد آلودگی در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: هنگامی‌که این امر رُخ می‌دهد آلودگی ماندگار می‌شود و تنها با وجود جریان باد، آلودگی جابه‌جا می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان البرز با تأکید بر اینکه وجود منابع انتشار آلودگی هوا به عنوان زنگ خطر و هشدار در این استان است، بیان کرد: اگر جریان باد صورت نگیرد، شاهد ماندگاری و انباشت آلودگی هوا هستیم.

وی در پایان با بیان اینکه آلودگی هوای البرز، تحت تأثیر استان‌های دیگر است، متذکر شد: وقتی جریان باد از سمت جنوب باشد، آلودگی از سمت تهران هوای استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و نتایج بعضی ایستگاه‌ها را مشاهده کنیم در برخی از روزها فردیس و کرج به شدت آلوده است اما در غرب استان کمتر است و اگر جهت باد تغییر کند نظرآباد و ساوجبلاغ نیز، دچار آلودگی هوا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار