همین چند وقت پیش بود که برگزاری کاروان و تور گنج یابی و آموزش آن در استان اصفهان سر و صدایی به پا کرد.فردی که در فضای مجازی خود را باستان شناس معرفی کرده بود با نام مستعار پوآرو از دنبال کنندگان خود در فضای مجازی خواسته بود تا در محلی مشخص در استان اصفهان برای پیوستن به تور گنج یابی و آموزش آن ملحق شوند؛ این فرد بعدها ادعا کرد که پانصد و چهل نفر با صد و چهل خودرو به تور او پیوسته اند.
کد خبر: ۹۲۷۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 28 December 2020

واکنش میراث فرهنگی البرز به کاروان های آموزش گنج یابی

به گزارش «تابناک البرز» از آن جا که استان البرز از استان های غنی از حیث میراث فرهنگی و آثار باستانی چندصد ساله تا چندهزار ساله است و امکان جولان سوداگران اشیای تاریخی هم در آن بالا، واکنش مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری این استان را نسبت به ردپای کاروان گنج یابی در البرز جویا شدیم.

فریدون محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این باره گفت: تا کنون چنین توری در البرز نداشته ایم البته گاهی اوقات بعضی افراد به صورت انفرادی یا گروهی در البرز به منظور یافتن گنج، اقدام به تخریب بناهای تاریخی می کنند.

او افزود: مراجع قضایی به شدت با این افراد برخورد می کنند و حبس و جرایم نقدی، مجازات گنج یابان است.

سردار سرتیپ دوم امیر رحمت‌الهی فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور نیز پیش تر از صدور احکام سنگین قضایی برای برگزارکنندگان کاروان آموزش میدانی گنج‌یابی خبر داده و گفته بود: این کاروان از سوی فردی سودجو در یکی از روستا‌های اصفهان راه‌اندازی شده است که به محض اطلاع از این موضوع، مراتب به صورت ویژه در دستور کار یگان حفاظت میراث‌فرهنگی اصفهان، فرماندهی انتظامی استان و دادستانی قرار گرفت، بلافاصله عملیات شناسایی و دستگیری افراد سودجو و برگزارکننده این کاروان آغاز شد.

فعالیت این کاروان از سوی یکی از مخبرین به نیروی انتظامی و یگان حفاظت اعلام می‌شود و مأموران به محل حضور این کاروان مراجعه کردند که بعد از وقوع درگیری بین مأموران و افراد سودجو، سه متهم در این رابطه دستگیر شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار