معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز از خانواده ها خواست برای نام نویسی مجازی و رایگان نوآموزان دوره پیش دبستانی در این استان اقدام کنند.
کد خبر: ۹۲۷۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹ 29 December 2020

به گزارش «تابناک البرز» یونس جاوید نسب اظهارداشت: حدود ۵۰ درصد از نوآموزان پیش دبستانی برای گذراندن این دوره مهم در البرز ثبت نام شده اند که شمار نام نویسی شدگان به ۹ هزار کودک می رسد.

وی بیان داشت: آموزش پیش دبستانی ها در بسترشبکه آموزشی شاد درحال انجام است و والدین کودکان پنج ساله می توانند با مراجعه به نشانی rahbaran.medu.ir/pish برای نام نویسی مجازی و رایگان فرزندشان اقدام کنند.

جاویدنسب تصریح کرد: خانواده هایی که امکان دسترسی به سایت برای ثبت نام الکترونیکی را ندارند می توانند به نزدیکترین مدرسه ابتدایی محل سکونتشان با همراه داشتن مدارک مراجعه کنند و همه مدارس ابتدایی البرز برای ثبت نام مجازی پیش دبستانی ها آماده هستند.

وی اضافه کرد: طرح ملی پوشش سراسری نوآموزان با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر مهم بودن دوره پیش دبستانی، برای نخستین بار در کشور اجرایی شده است.

جاوید نسب یادآورشد: اجرای این طرح برای پوشش کودکان در دوره پیش دبستانی نقش مهمی دارد که لازم است خانواده ها ازاین فرصت به منظورآموزش دیدن و مهارت آموزی فرزندانشان استفاده کنند.

وی عنوان کرد: دوره پیش دبستانی با هدف آماده سازی نوآموزان برای حضوردررده های رسمی علم آموزی و مهارت پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: کودکان در دوره پیش دبستانی با مهارت های خودآموزی، مسوولیت پذیری ، تغذیه سالم و سایرمهارت های اساسی اجتماعی آشنا می شوند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش البرزافزود: دراین دوره کودکان با آموزش مقدماتی خواندن و نوشتن ازطریق تصویرخوانی، زبانی و همچنین تقویت حواس دیداری، شنیداری و گفتاری درقالب فعالیت های جذاب چون شعر، قصه و کاردستی آشنایی پیدا می کنند.

جاوید نسب گفت: خانواده ها گذراندن دوره پیش دبستانی را جدی بگیرند زیرا این دوره در رشد فرزندانشان نقش موثری دارد.

وی دلیل اصلی ریزش آمار پیش دبستانی ها درالبرز نسبت به سال گذشته را شیوع ویروس کرونا ونگرانی خانواده ها نسبت به سلامت فرزندانشان ذکر کرد.

وی تاکید کرد: برای نوآموزان ثبت نام شده مجازی گواهی دوره پیش دبستانی صادر می شود.

بیش از ۲۵۰ هزار دانش آموز البرز درمقطع ابتدایی تحصیل می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار