امام جمعه کرج:
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: گاهی لازم نیست حتی عملیات پهبادی و موشکی کرد که به موقعش انجام خواهد شد. امروز دشمن به خاطر حملات سایبری پیچیده و متعدد و گسترده خواب خوش ندارد. نمیدانم دنبال می‌کنید یا نه حملاتی که می‌شود از طریق بچه‌های ما خواب را از دشمن گرفته البته کمتر در فضا مطرح می شود.
کد خبر: ۹۲۸۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴ 02 January 2021

به گزارش «تابناک البرز» متن خطبه‌های نماز جمعه ۱۲ دی ماه کرج به امامت آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی به شرح زیر است:

۱۳ دی اولین سالگشت شهادت سردار بزرگ و رشید اسلام سپهبد بیسجی شهید قاسم سلیمانی است. این روزها فراوان راجع به این بزرگوار مطلب گفته شده و شما شنیدید. بنده هم چند نکته راجع به روش و منش حاج قاسم که همان تجسم یافته مکتب امام ره است عرض می کنم.

شخصیتی که توطئه های پیچیده دشمنان بر علیه ایران و منطقه را با درایت و نبوغی که داشت خنثی کرد و پیام آور صلح و امنیت برای مردم جهان بود. مبارز نستوهی که در نبرد با تروریست ها هرگز صحنه را خالی نکرد و به دستور کسانی که تروریست ها را بوجود آوردند و پرورش دادند به شهادت رسید.

سالگشت شهادت اومصادف شده است با روزهائی که رژیم صهیونیستی با مجلسی منحل شده درمانده تر از همیشه است و آمریکای افول کرده با هر ترفندی به دنبال احیاء خودش می گردد و باز اشتباه همیشگی را تکرار می کنند از یک طرف ایران هراسی در جهان القاء میکند و از طرف دیگر برای ایجاد ترس، آرایش جنگی می گیرند. فکر می کنند که اگر ناو جنگی و زیردریائی وارد منطقه کنند و رجز بخوانند و پوشش خبری گسترده بدهند و فضا سازی کنند ایران از مواضع حق خودش دست می کشد.

اوج قدرت نمائی آنان این است که شبانه و به روش سارقان مسلح از پشت سر و ناجوانمردانه ترور کنند و حرکتی ایذائی ممکن است داشته باشند و الا جگر رودرروئی با دلیر مردان با غیرت ایران را ندارند و این را خوب می دانند همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ اگر اشتباهی از آنان سربزند، رزمندگان و مجاهدان پرورش یافته مکتب اهل بیت و مکتب قاسم سلیمانی تل آویو و حیفائی روی زمین نخواهند گذاشت. و قطعاً منافع آمریکا و اسرائیل در صورتیکه اشتباهی مرتکب شوند در تمام دنیا به خطر خواهد افتاد. آمآل و آرزوی دائمی و جلوی چشم ما محو جرثومه فساد و خباثت و آدم کشی یعنی اسرائیل پلید از روی زمین است.

بعد از اعتقاد توحیدی و توجه تام به خدای تعالی در مکتب امام، حرف اول، مبارزه با استکبار و ظلم و ظالم است. و فرزندان غیور تربیت شده این مدرسه همه همین را می گویند.

حالا یک عده غربگرای غربزده  بزدل در داخل و طراحان اصلی در خارج برای نجات از خشم ملت در انتقام گیری از آمران و مسببان اصلی این جنایات در منطقه و به خصوص شهدای اخیر و شهید سلیمانی، با استفاده از جنگ رسانه ای، فضاسازی  و دوقطبی سازی هائی می کنند تا شاید بتوانند از ضربه نهائی و سیلی محکمی که در انتظارشان است فرار کنند، اما فرار ممکن نیست.

گاهی لازم نیست حتی عملیات پهبادی و موشکی کرد که به موقعش انجام خواهد شد. امروز دشمن به خاطر حملات سایبری پیچیده و متعدد و گسترده خواب خوش ندارد. نمیدانم دنبال می‌کنید یا نه حملاتی که می‌شود از طریق بچه‌های ما خواب را از دشمن گرفته البته کمتر در فضا مطرح می شود.

همین  که هر روز ایران دست آورد تازه ای را در عرصه های مختلف رونمائی می کند، مثل یک موشک بالستیک نقطه زن، در قلب دشمن عمل می کند. نمونه اش همین رونمائی از واکسن کروناست که می بینید با چه حقد و کینه ای راجع به این کاری که منافع آن به بشر می رسد موضع گیری می کنند.

باید به جوانان دانشمند و با غیرت خودمان که بر این مهم اقدام و قیام کردند تبریک و خسته نباشید گفت و از همه کسانی که زمینه های تحقق این دستاورد بزرگ را فراهم کردند به خصوص ستاد اجرائی فرمان امام تشکر و قدردانی کرد. میدانید که هر دو شرکت هم در کرج است و در همین منطقه دارد این واکسن ها درست میشود.

این نکته را هم توجه دارید تعریف از مکتب حاج قاسم و تمجید و سخنرانی و امثال اینها خوب است و باید باشد اما آنچه مهم تر است تکثیر خارجی و مصادیق این تفکر است. باید قاسم سلیمانی در بیرون ساخته شود. باید این مسیر را توسعه و گسترش داد. باید افراد بصیر، مکتبی، حزب اللهی، ولایت مدار، فداکار، نوع دوست، اهل معنویت، زمانشناس، شجاع، مردمی، رعایت حقوق شرعی، مخلص و خالی از ریا و حاضر در صحنه امثال اینها تربیت کرد.

دیروز هم عرض کرم حاج قاسم روحیه جهادی داشت و درعین حال جهانی فکر می کرد. بنیانگذارستاد بازسازی عتبات بود. در عین زهد و پارسائی در میدان جنگ با نبوغ نظامی که داشت دشمن را زمین گیر می کرد. هوش سیاسی داشت و در عین حال تن به مذاکره بی ثمر و تسلیم شدن نمی داد. بعضی ها به عنوان هوش سیاسی ما را مجبور به تسلیم میکنند.

می گفت برای شهید شدن باید شهید زندگی کرد همین جمله ایشان اگر دقت شود نحوه زندگی افراد را تغییر می دهد. خدای تعالی اضعاف مضاعف پاداش و خیر نصیب او بگرداند.

این صفاتی که گفتیم و گفته می شود با ان شاءالله و ماشاءالله بدست نمی آید باید کار و فعالیت کرد. همین بیانیه گام دوم کاملاً قابلیت این را دارد که با عملیاتی شدن مفاد آن برسیم به افراد حزب اللهی پای کاری که تن به کار و گرفتن مسئولیت هم می دهد و دولت جوان را محقق می کند.

اگر فراموش نکرده باشید در دو جلسه گذشته مطالبی راجع به بیانیه گام دوم عرض کردم که البته فقط من نباید مطرح کنم دیگران هم باید مطرح کنند و تبدیل به گفتمان شود و کلام رایج شود تا به اهدافش برسد و اینکه حتماً برای رسیدن به اهداف و اجرائی شدن آن ها باید طبق فرآیندی پیش برویم.

که اساس آن همفکری بود که مقدمه همیاری و اقدام جمعی بود. و این فرآیند در سخنرانی اول خرداد سال ۹۸ حضرت آقا کاملاً ترسیم شده و این تذکر جدی را بنده امروز به تمام کسانی که راجع به بیانیه گام دوم کار می کنند می دهم که این بیانیه را نمیتوانید بدون در نظر گرفتن سخنرانی اول خرداد سال ۹۸ کار کنید.

چون نحوه اجرا در آنجا آمده است. و باید حتما با هم دیده شود. عرض شد برای اینکه افکار به هم نزدیک بشود لازم است جوانان عزیز بنشینند و با هم گفتگو کنند چون بعد از همفکری، همیاری و همکاری است. خوب بعد از اینکه به عناصر شناختی که ذهن فعال و زبان گویا دارند رسیدیم چکار باید انجام بدهیم؟ باید حلقات میانی را تشکیل داد که وظیفه ارائه راهکار و برنامه ریزی را دارند.

و حضرت آقا تشکیل حلقه های میانی را نه کار رهبری می دانند و نه دستگاه ها بلکه خود مردم باید وارد عمل شوند. فرموند: برای اینکه بتواند این کاروان عظیم جامعه را و مهمتر از همه جوان های جامعه را به پیش ببرد این کار چه کسی است؟ این تمرکز، این ایجاد برنامه ی کار، پیدا کردن راهکار، ارائه ی راهکار، برنامه ریزی، به عهده چه کسی است؟ این به عهده جریان های حلقه های میانی است.

(خود آقا فرمودند که من بیانیه گام دوم را گفتم ولی مگر کسی میتواند آن را اجرا کند؟ این فرایند میخواهد که بنشینند با هم گفتگو کنند و فکرهایشان را نزدیک کنند. بعد باید حلقه هایی را درست کنند.)  این نه به عهده رهبری است نه به عهده دولت است نه به عهده دستگاه های دیگر است. بلکه به عهده مجموعه هائی از خود ملت است که خوشبختانه امروز ما این را کم هم نداریم.

ما نخبه های فکری در زمینه های گوناگون مورد نیاز در میان جوانان در میان مسئولین خودمان داریم. (دیگر آقا چطور بگوید؟) اینها می توانند بنشینند برنامه ریزی کنند و هدایت کنند تشکل های دانشجوئی از این قبیلند (تشکل دانشجویی به معنای عام کلمه است یعنی هر کس کار علمی میکند که طلبه ها را هم شامل میشود)  مجموعه های با تجربه و فعال در زمینه های فرهنگی و فکری و مانند این ها از این قبیلند و هر که هم در این زمینه ها فعال تر باشد، موثرتر است. یعنی زمام کار دست کسانی است که فعالیت کنند تنبلی و بی حالی و کسالت و مانند اینها به درد نمی خورد.

چقدر الان رخوت در جامعه داریم! جوان ها باید پای کار بیایند. بنابراین حلقه های میانی تشکیل شده از متخصصین با تجربه و جوانان فعال، با استعداد و خوش فکری که آمادگی پذیرش مسئولیت های مختلف را هم دارند. یکی از کارهای مهم این جمع این است که باید متخصصین حوزه فعالیت خودشان را به خوبی بشناسند.

اگر مثلا حلقاتی تشکیل شد که در حوزه محیط زیست کار میکنند یا در حوزه فرهنگ کار میکند یا در حوزه معضلات اجتماعی یا اخلاق در جامعه کار میکند باید متخصصین آن موضوع را شناسایی کنند. بعد با برقرای جلسات همفکری و شناسائی، افراد متخصص داخل گروه را بیشتر کنند. بعد با توجه به بیان حضرت آقا افراد متعهدی که تجربه مدیریتی کلان داشتند یا دارند بنشینند راجع به حوزه تخصصی خودشان با برنامه ریزی چالش های موجود و یا احتمالی را بررسی و نتیجه گیری کنند تا برسند به راهکارهای عملی چگونگی تشکیل دولت جوان حزب اللهی.

این مقدمه است برای آن حرفی که آقا فرمودند . آقا فرمودند این تشکیلات و کارگزارانی که دارند جامعه را اداره میکنند دیگر کار نمیتوانند انجام دهند. باید برای نجات جامعه از این وضعیت باید کار بیاید دست جوان. جوان هم به معنای بیست ساله و سی ساله نیست . یعنی کسی که نشاط دارد توان دارد و با تخصص و با استفاده از تجربه دیگران باید شانه بدهد زیر مسئولیت. لذا باید کارگزاران عوض شوند آقا این را میفرماید.

چه کسی جای آنها بیاید ؟ دولت جوان حزب اللهی. دولت جوان حزب اللهی را از کجا بیاوریم؟ باید پیدا کرد. چطور؟ آقا میفرماید باید کارگروه تشکیل داد. بعد از حلقه های میانی کارگروه است. حلقه های میانی باید کارهای تخصصی انجام دهند. متخصصین هر موضوع هم باید در آنجا جمع شوند. بعد در خودشان افراد خاص الخاص را پیدا میکنند بعد اینها کسانی خواهند شد که بعد از فهمیدن مشکلات آن حوزه فعالیتشان آن را در اختیار مجموعه جوانی که میخواهد جامعه را اداره کند قرار میدهند.

یا خودشان مسئولیتها را بر عهده میگیرند. این کار اگر بخواهد انجام شود به صورت عادی ۵ سال کار است. دولت جوان حزب اللهی را باید ۵ ماه دیگر انتخاب کنیم. باید سرعت را بالا ببریم. باید شروع کنند به کار و فعالیت. جلسات و حلقات را تشکیل دهند. این حرف که میزنم مربوط به استان البرز نیست. درباره کل کشور میگویم کما اینکه دارند انجام میدهند.

از مطالب مهم این هفته ابلاغ نامه حضرت امام ره به گورباچف است که در ۱۳ دی سال ۷۳ واقع شد. پیش بینی که امام کرده بودند واقع شد. نامه در آن زمان جریانی را به وجود آورد که قابل دقت است و فرصت نیست که تبیین کنم. حتی دیگر فرصت نیست راجع به ۱۷ دی و نقشه خبیثانه دشمنان بشریت راجع به کشف حجاب و از بین رفتن عفاف و خانواده و اجتماع نکاتی عرض کنم. قطعاً مساله حجاب بحث از افعال شخصیه و احکام فردیه نیست. بحث اجتماعی است با تبعات فراوانی که دارد.

نکته استانی: راجع به انتخابات شوراها که سال آینده واقع خواهد شد الحمدلله رئیس و نایب رئیس و سخنگوی شورای نظارت استان مشخص شدند. امیدواریم که با نظارت دقیق و بدون حاشیه ممیزی های لازم را در زمان مقرر انجام بدهند.

مطلب دیگر اینکه بالاخره در استان فعالیت های فراوانی در حال انجام است و گاهی دیده و یا شنیده می شود که ماه های آخر کار دولت است و مقداری رخوت در افراد نسبت به کار حاصل می شود که این درست نیست. پروژه هائی که شروع شده باید با قوت تمام ادامه بدهند. کار را شل نکنند.

مثلاً پروژه گاز رسانی به طالقان و آسارا که با همت مدیر عامل محترم گاز شروع شد. رها نکنند.  با همان همت باید ادامه پیدا کند تا انشا ئالله در پرونده خدمتی شما نزد خدای تعالی ثبت شود که این خدمت را در فلان محل در فلان زمان انجام داده اید. و یا پروژه مترو و قطار شهری کرج که دولت هم با این که دائم می گوید ندارم و اعتباراتم تمام شده در طرح مشارکت کرد امید است ان شاءالله شش و نیم کیلومتری که قول داده شده عملیاتی شود.

طرح های دیگر هم همینطور باید این کارها را با سرعت تمام کنید. قطعاً آقای استاندار پیگیر این امور هستند و باید باشند و دنبال  کنند، از مدیرانشان مطالبه -کنند. بالاخره مردم انتظار دارند شما که مصاحبه کردید و خبرهائی دادید گزارش کارهایتان را هم بدهید. مردم مطالبه دارند. ما هم از مدیری که با اهتمام و جسارت وارد کار برای مردم می شود و خدمت می کند حمایت و در حد وسع کمک می کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار