مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق البرز گفت: در شرایط کمبود گاز برای اینکه فعالیت نیروگاه متوقف نشود، سوخت مایع جایگزین گاز خواهد شد ولی از مشترکین در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، خانگی و ... تقاضا می‌شود در روزهای پیش رو هم در مصرف گاز و هم برق صرفه جویی لازم را داشته باشیم تا بتوانیم بدون قطعی گاز و برق از زمستان عبور کنیم.
کد خبر: ۹۲۹۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳ 03 January 2021

به گزارش «تابناک البرز» بهنام بیات با اشاره به اینکه افزایش میزان مصرف گاز باعث شد طی چند روز گذشته صنایع نیروگاهی استان برای چند ساعت از مدار خارج شوند، اظهار کرد: با توجه به اینکه نیروگاه‌ استان برای تامین برق از گاز استفاده می‌کند، کمبود گاز باعث خلل در فعالیت آن می‌شود.

وی توضیح داد: هر چند در شرایط کمبود گاز برای اینکه فعالیت نیروگاه متوقف نشود، سوخت مایع جایگزین گاز خواهد شد ولی از مشترکین در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، خانگی و ... تقاضا می‌شود در روزهای پیش رو هم در مصرف گاز و هم برق صرفه جویی لازم را داشته باشیم تا بتوانیم بدون قطعی گاز و برق از زمستان عبور کنیم.

این مسئول تاکید کرد: طی چند روز گذشته برای کاهش مصرف برق استان در ساعات منع تردد یعنی از ۹ شب تا ۴ صبح روشنایی بسیاری از معابر استان قطع شد ولی با توجه به برخی مشکلات ایجاد شده و اعتراض شهروندان از دیشب مجددا روشنایی به معابر استان بازگشته است.

بیات تاکید کرد: حتی اگر شهروندان در این ایام یک لامپ هم کمتر روشن کنند و یا شعله بخاری خود را یکی دو درجه پایین بیاورند هم نقش خود را در کاهش مصرف انرژی ایفا کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق البرز گفت: مشترکینی که میزان مصرف برق ماهانه آنها تا پایان بهار کمتر از ۸۰ کیلووات باشد، مشمول طرح امید خواهند شد یعنی نیازی به پرداخت هزینه برق ندارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار