رئیس کل دادگستری البرز گفت: با اجرای طرح غربالگری و پایش زندانیان این استان، ۹۰۰ نفر از آنها آزاد شدند.
کد خبر: ۹۲۹۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱ 03 January 2021

به گزارش «تابناک البرز» حسین فاضلی‌هریکندی در نشست شورای مدیران دادگستری استان البرز که در ندامتگاه فردیس برگزار شد، اظهار کرد: اصلاح مجرمان هدف اصلی وجود زندان در جمهوری اسلامی است، بنابراین باید در زندان‌ها محیطی را فراهم کنیم تا بتوانیم به اهداف تربیتی مد نظر برسیم.

وی بیان کرد: اصلاح مجرمان یکی از مأموریت‌های ابلاغ‌شده از سوی رئیس قوه قضائیه در سند تحول قضائی است، بنابراین باید نقش زندان در این امر مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان البرز تصریح کرد: با توجه با اینکه نقش اصلاحی زندان در اولویت امور است، اگر زندانی با استفاده از ظرفیت‌های تربیتی موجود اصلاح شود باید بتوانم با استفاده از ساز و کارهای ارفاقی شرایطی را برای آزادی وی فراهم کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح غربالگری زندانیان در البرز خاطرنشان کرد: این امر قبل از ابلاغ طرح از سوی قوه قضائیه در استان اجرا شد و توانستیم به نتایج بسیار مطلوبی برسیم.

فاضلی‌هریکندی با اشاره به نتایج اجرای طرح غربالگری و پایش زندانیان در البرز گفت: در قالب این طرح توانستیم با پایش و غربالگری بالغ بر ۶ هزار زندانی و با ایجاد دیدار حضوری قضات و زندانیان، شرایط آزادی ۹۰۰ نفر از آنها را فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: ۹۰۰ نفر از این زندانیان نیز بر اساس بررسی‌های صورت گرفته دارای شرایط پابند الکترونیکی بودند که درصدد فراهم کردن شرایط لازم برای این کار هستیم.

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه طرح پایش و غربالگری زندانیان در واقع کامل‌کننده چرخه اصلاح و تربیت در زندان‌هاست، تصریح کرد: بر اساس معتقد هستیم اگر زندانی اصلاح شده و ماندن وی در زندان تأثیر نداشته باشد، باید شرایط آزادی وی را فراهم کنیم.

وی متذکر شد: در این طرح با استفاده از ظرفیت ۱۲۰ قاضی همه زندانیان به صورت چهره به چهره و حضوری مورد پایش قرار می‌گیرند و در صورت داشتن شرایط لازم آزاد خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار