معاون فضای مجازی و رسانه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از جزئیات دستگيري باند كلاهبرداري و پولشويي در مركز استان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۹۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸ 04 January 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حمید نادریان با اظهار این که شناسايي گروه متهمين كلاهبرداري بانكي در فضاي مجازي در استان در دستور کار دستگاه قضایی و پلیس قرار گرفت، افزود: طي رصد پليس تخصصي فتای استان، گروه متهمين كلاهبرداري بانكي و پولشويي، فعال در مركز استان، شناسايي و با صدور دستور قضايي و تلاش مامورين انتظامي، فرد اصلي سرشاخه ی گروه در مخفيگاه خود دستگير شد.

معاون فضای مجازی و رسانه دادستان مرکز استان در ادامه بیان داشت: با دستگیری این فرد و بررسي محل اختفاء، تعداد ١١٨ فقره كارت بانكي به همراه اطلاعات بانكي متعلق به افراد مختلف و ساير اقلام مجرمانه در اين مرحله از سردسته اين گروه كشف گرديد.
وی در ادامه اظهار کرد: متهم در بدو دستگيري به ارتكاب افعال مجرمانه ی منتهي به كلاهبرداري، اقرار و در خصوص برخي جزئيات اقدامات خود نيز مواردي را بيان داشته و تعدادي از همدستان خود را نيز معرفي نموده است.
معاون فضای مجازی و رسانه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان با اظهار این که، در راستای سياست اين مرجع قضايي مبني بر اقدامات قاطع و مؤثر در برخورد با مجرمین، تصریح کرد: دادسرای مرکز استان با همکاری پرسنل خدوم و متخصص پلیس فتای استان، با صدور دستورات قضایی، در اقدامی ضربتی، ضمن رصد و شناسایی فنی، گروه مجرمین فعال كلاهبرداري و پولشويي را دستگیر و طی شب گذشته، متهم اصلي تحت نظر قرار گرفت و سپس با قرار تأمين كيفري به زندان اعزام گرديد.
نادريان ضمن تشكر از دادستان محترم شهرستان لنده كه با همكاري سريع و مؤثر ايشان نسبت به اجراي نيابت قضايي ارسالي، با سرعت عمل مامورين انتظامي آن شهرستان، گفت: متهم رديف دوم نيز در مخفيگاه خود در حوزه قضایی شهرستان لنده دستگير شد.
معاون فضای مجازی و رسانه دادستان مرکز استان با بیان این که از این متهم تعداد ١٠ فقره كارت بانکی و سامانه هاي رايانه اي متعدد جهت افعال مجرمانه كشف گرديد، در خصوص سایر اعضای این باند افزود: ساير همدستان متهم اصلي در اين گروه نيز شناسایی شده و با تحت رصد قراردادن محل اختفا، آنان نيز دستگير و تعقيب قضايي قرار می گیرند.
نادریان درباره اعمال مجرمانه این گروه و نحوه فعالیت های غیر قانونی آنان گفت: اين گروه متأسفانه با استفاده از طمع صاحبان كارت ها، با پرداخت مبالغي، كارت های آنان را با رمز بانكي، از آنها خريداري و سپس در كانال فضاي مجازي باند كشوري خود، مشخصات اين كارت ها را عرضه و مبالغ كلاهبرداري را از طرق مختلف، به اين كارت ها منتقل و سپس اقدام به انتقالات مكرر اين وجوه در راستاي پولشويي مي نمودند.
به نقل از روابط عمومی دادگستری استان ، نادريان در پايان ضمن هشدار به همشهریان، جهت مراقبت در مواجهه با اين افراد، با اشاره به این نکته که فروشندگان كارت بانكي به اين متهمين، نيز اقدام مجرمانه مرتكب شده اند و تحت تعقيب قضايي قرار خواهند گرفت، افزود: شایسته است همشهريان محترم، با هوشیاری از گرفتار شدن در دام چنین افرادی خودداری و در صورت مشاهده و يا اطلاع از چنين اقداماتي سريعاً موضوع را به اين مرجع قضايي يا مراجع انتظامي اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار