مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه البرز گفت: نرخ مصوب دولتی برای هر کپسول ۱۱ کیلویی ۹۷۰۰ تومان است و اگر مراکز عرضه از مبلغ مصوب شده گرانتر بفروشند قابل پیگیری است.
کد خبر: ۹۲۹۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱ 05 January 2021

به گزارش «تابناک البرز» مجتبی دلبری با اشاره به اینکه مشکلی برای تامین گاز مورد نیاز استان نداریم، اظهار کرد: برای تامین نیاز مردم ۲۲۰۰ تن گاز مایع درخواست شده بود که تقریبا تمامی آن تامین شده است.

وی با اشاره به گلایه برخی در خصوص عرضه کپسول‌های گاز مایع با نرخ‌های متفاوت ادامه داد: نرخ گذاری کپسول‌های گاز مایع از طریق سازمان صمت انجام می‌شود ولی توزیع آن به عهده شرکت ملی فراورده‌های نفتی است.

وی با بیان اینکه نرخ مصوب دولتی برای هر کپسول ۱۱ کیلویی ۹۷۰۰ تومان است، توضیح داد: نرخ مصوب کپسول‌های گاز مایع در سایت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اطلاع رسانی شده و اگر مراکز عرضه از مبلغ مصوب شده گرانتر بفروشند قابل پیگیری است.

این مسئول اضافه کرد: حدود ۸۶ عامل فروش گاز مایع در استان وجود دارد که در صورت گرانفروشی توسط آنها مردم می‌توانند موضوع را با سامانه ۰۹۶۲۷ در میان بگذارند تا برخورد لازم صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه یکی از دلایلی که کپسول‌های گاز مایع به نرخی بیشتر از قیمت مصوب به فروش می‌رسند استفاده از آنها به عنوان سوخت خودرو است، گفت: معمولاً این کپسول‌ها توسط عامل غیر مجاز و در کارگاه‌های غیر مجاز برای سوخت خودروها استفاده می‌شوند که این امر علاوه بر هدر رفت مقادیر زیادی گاز، ایمنی راننده و سرنشینان خودرو را هم به خطر می اندازد.

دلبری اضافه کرد: گاز مایع برای بخش حمل و نقل تعریف نشده و استفاده از آن در این بخش باعث سلیقه‌ای شدن نرخ عرضه می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه البرز گفت: به منظور تامین کپسول‌های گاز مایع برای مصرف کنندگان واقعی از مهرماه سامانه‌ای برای ثبت نام خانوارهایی که فاقد گاز شهری هستند معرفی شده که بر اساس میانگین مصرف آنها سهمیه‌ای تعیین شده و به آنها تعلق می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار