سروان نادی در خصوص کلاهبرداری تحت عنوان اخذ بیعانه در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های تبلیغاتی هشدار داد.
کد خبر: ۹۳۰۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ 08 January 2021

 به گزارش تابناک ایلام؛سروان محسن نادی در تشریح این نوع کلاهبرداری گفت: در یک شگرد کلاهبرداری، افراد کلاهبردار کالا و یا خدماتی را با قیمت کمتر از حد معمول در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های تبلیغاتی به فروش میگذارند و بعد از فروشنده درخواست پرداخت بیعانه و یا پیش پرداخت می‌نماید. در ادامه پس از واریز وجه از سوی خریدار، فروشنده آگهی مذکور را حذف کرده و دیگر جوابگو نمی‌باشد.

سروان نادی بیان کرد: شهروندان دقت داشته باشند درهنگام مراجعه به سایت‌های واسطه به هیچ عنوان تحت تاثیر تبلیغات دروغین افراد سودجوء قرار نگرفته، زیرا کلاهبرداران با درج آگهی‌های جعلی در سایت‌های واسطه مبالغی را از خریداران تحت عنوان بیعانه دریافت و پس از واریز وجه نه کالایی رد و بدل می‌شود و نه درج کننده آگهی پاسخگو خواهد بود و از این طریق از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

او توصیه کرد: شهروندان برای جلوگیری از هرگونه ضرر و زیان مادی در هنگام خرید از طریق آگهی‌های تبلیغاتی سایت‌های دیوار و شیپور و سایر شبکه‌های اجتماعی از پرداخت هرگونه وجه به عنوان بیعانه قبل از رویت کالا خودداری کنند.

سروان محسن نادی از عموم مردم خواست:در صورت مواجهه با جرایم در فضای مجازی موضوع را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی به همکاران ما اطلاع دهند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار