مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیرازبا بیان اینکه خط آب تصفیه‌خانه صدرا در مرحله اول به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: خط لجن به موازات اقدامات اجرایی خط آب، در حال پیشرفت است، زیرا بحث خط لجن، در فرآیند کامل تصفیه فاضلاب باید مد نظر باشد اما ارتباطی با راه‌اندازی پروژه تصفیه‌خانه نداشته و قطعا در آینده، اقدامات لازم به لحاظ تجهیز و تکمیل انجام خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۲۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳ 14 January 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا:بهمن بهروزی  گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر جدید صدرا، شامل مجموعه تصفیه‌خانه، خطوط جمع‌آوری و انتقال، با هزینه کرد اعتبار ۱۳۸ میلیارد تومانی اجرا شده است و در آینده نزدیک رسما افتتاح خواهد شد.

بهروزی خاطرنشان کرد: این پروژه از طرح‌های مهم حوزه آب و فاضلاب در استان فارس به شمار می‌رود که منجر به جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهر جدید صدرا، خواهد شد.

وی با بیان اینکه خط آب تصفیه‌خانه صدرا در مرحله اول به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: خط لجن به موازات اقدامات اجرایی خط آب، در حال پیشرفت است، زیرا بحث خط لجن، در فرآیند کامل تصفیه فاضلاب باید مد نظر باشد اما ارتباطی با راه‌اندازی پروژه تصفیه‌خانه نداشته و قطعا در آینده، اقدامات لازم به لحاظ تجهیز و تکمیل انجام خواهد شد.

استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز

بهروزی در خصوص استفاده از پساب تصفیه خانه صدرا گفت: موضوع برگزاری مزایده استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب صدرا نیز به موازات این طرح در حال پیگیری است تا پس از استانداردسازی لازم، پساب حاصل در مباحث آبیاری درختان مثمر و غیرمثمر، اعم از فضای سبز شهری و باغشهری امکان استفاده را داشته باشد. اما در مرحله اولیه، استفاده پساب در آبیاری درختان فضای سبز غیرمثمر مد نظر قرار دارد.

طرح‌های توسعه تصفیه‌خانه‌های شیراز

مدیرعامل شرکت آبفای شیراز، در خصوص طرح توسعه تصفیه‌خانه شماره ۲ شیراز نیز گفت: مجوزهای لازم برای طرح توسعه اخذ و به شورای عالی فنی کشور ارسال شده است و پس از تایید نهایی توسط این شورا، امکان برگزاری مناقصه فراهم خواهد شد.

بهروزی گفت: هم اینک، در تصفیه‌خانه حدود ۵۰ درصد از جمعیت و در بحث شبکه جمع‌آوری فاضلاب حدود ۶۸ تا ۷۰ درصد مناطق شیراز تحت پوشش قرار دارند؛ با اجرای طرح توسعه در تصفیه‌خانه‌های شماره یک و ۲ شیراز، امکان پوشش کامل جمعیت شیراز در آینده فراهم خواهد شد.

مدیرعامل آبفای شیراز خاطرنشان کرد که طرح توسعه تصفیه‌خانه شمار یک شیراز، نهایی و مناقصه آن نیز برگزار شده است و احتمالا در سال جدید عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

آمادگی برای ایجاد تصفیه‌خانه‌های لوکال

بهروزی با بیان اینکه طرح احداث تصفیه‌خانه‌های لوکال مد نظر شورای شهر شیراز، با هدف ورود شهرداری به این مبحث در نظر گرفته شده و اقدامی مناسب برای پوشش جمعیتی ساکن در شهرک‌های کلانشهر شیراز خواهد بود.

مدیرعامل آبفای شهرستان شیراز با اعلام آمادگی این شرکت برای اجرای طرح‌های تصفیه خانه لوکال به ویژه در شهرک‌های مسکونی، گفت: این شرکت با توجه به اینکه تکمیل خطوط جمع‌آوری فاضلاب را در دستور کار دارد، آماده است که در صورت احداث تصفیه خانه‌های لوکال توسط شهرداری، خطوط جمع‌آوری را با همکاری مدیریت شهری، به سمت این تصفیه‌خانه‌ها هدایت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار