مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز اعلام کرد که روستای گردشگری و تاریخی کندر واقع در ۲۴ کیلومتری شمال شرقی کرج دارای اقامتگاه بوم گردی می شود.
کد خبر: ۹۳۲۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰ 16 January 2021

به گزارش «تابناک البرز» فریدون محمدی گفت: از آنجا که استان البرز دارای روستاهای هدف گردشگری مناسب بوده،  تاکنون برای ۱۰ روستای استان اقامتگاه  بوم گردی احداث شده است .

وی ادامه داد: اقامتگاه بوم گردی کندر با مشارکت بخش خصوصی و با اعتباری  بالغ بر۴۰ میلیارد ریال با زیربنای سه هزار مترمربع ساخته می شود.

محمدی افزود: با  بهره‌برداری از این طرح در شهرستان کرج، زمینه  اشتغال برای ۹ نفر به طور مستقیم فراهم خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز  گفت: با توجه به ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی البرز و قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی، گردشگران و مسافران بسیاری سالانه به این استان سفر می‌کنند که همین امر لزوم افزایش مراکز اقامتی و پذیرایی از این دست را فراهم کرده است.

استان البرز دارای ۲۸۸ روستا بوده که بخشی از این روستاها هدف گردشگری قرار دارند؛ روستای کندر با جمعیتی بیش از ۲ هزارو۵۰۰ نفر در۲۴ کیلومتری شمال شرقی کرج مرکز استان البرز قرار دارد .

این روستا دارای جاذبه های گردشگری فراوان نظیر بناهای تاریخی و طبیعی نظیر آبشار کندر است.این آبشار  یکی از زیباترین و چشم‌نوازترین آبشارهای البرز بوده که دراین روستا قرار دارد.

شغل مردم روستای کندر باغداری  بوده که انگور کندری، گلابی و گیلاس مهمترین محصولات این روستا است.

این روستا دارای باغ لاله ها بوده که  در فصل بهار میزبان گردشگران کشور است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار